Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My Photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

August 27, 2014

Cuti-cuti

Assalamualikum w.b.t

Najibah tiap2 harilah duk tanya bila nak jalan2..
lama tak pegi pantai la...main kolam la...apa2 lah

kesian pun ada jugak...

dah cakap banyak kali...kita pergi lah nanti..
kan ibu baru lepas lahirkan adik saniy...
pulak tu baru lepas raya...
ada2 jer dia..
jgn risau lah kakak....ada masa, rezeki lebih kita pegi lah..lagipun adik saniy kecik lagi nak jln2 jauh ni...
tgu lah adik besar sikit...baru best jalan2
kakak & syahmi bersama famili mama ngah dorang:-)



August 26, 2014

Mulia hati dia :-)

Assalamualaikum w.b.t

balik keje semalam, mek cerita yang orang baru yang bawa anak dia mengaji tu tolong dia.
tolong apa saya tanya...
tolong dia sama2 basuh berak (maaf kalau ada yang geli) cik (atok saya, ayah kpd mek)
ya sekarang mek jaga ayah & mak dia....

terkedu saya dengar mek cerita...baiknya dia...saya belum kenal lagi...jumpa pun sekali jer tu pun nak cepat...nak la kenal dengan orang yang baik cam tu...tak rasa apa2 bila tolong macam tu, sedangkan bukan ada pertalian saudara pun....mek cakap dia dah biasa jaga orang tua. Allahuakbar.....harap saya pun boleh jadi macam dia...suka menolong oarang walau takder kena-mengena

untuk mek, saya harap dia sabar banyak....yerlah jaga orang tua ni bukan macam budak kecik...semoga pahala berlipat ganda untuk mek & syurga balasanya:-)
harap mek diberi kesihatan yang baik sepanjang usia dia....kesayangan sangat2.

August 21, 2014

Al-Fatihah untuk mereka....#MH17

Assalamualaikum w.b.t

Esok, insyaAllah sampai lah mereka....biarpun jasad tanpa nyawa....
Marilah sama-sama kita hadiahkan Al-fatihah untuk semua mangsa #MH17 yang beragama islam. Semoga mereka ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman.

Al-Fatihah

Air Mata Palastine

Assalamualaikum w.b.t

Ini lah sajak yang najibah diklamasikan jumaat baru ni:-)

Nun jauh di Palastin
aku terdengar suara halus membisikkan
"bebaskan kami dari rejim zionis"
mereka telah merampas segalanya
kasih sayang, maruah diri, kesopanan dan kesusilaan

nun jauh di Palastin
aku terpegun melihat
mereka yang masih gagah melawan yahudi yang zalim
yang telah meragut jiwa yang tidak berdosa dan lemah
kini yang tinggal hanyalah keperitan yang memanjang
nun jauh di Palatin banyak air mata tertumpah dan hampir kontang
meratapi insan-insan yang rebah tanpa pembelaan dan rasa kemanusiaan di alaf ini

nun jauh di Palastin
kepada yang masih bernyawa, bangunlah...
bangkitlah dan berjuanglah menentang kekejaman

nun jauh di Palastin
aku terdengar suara kecil, merintih kesedihan dan kesakitan
meraih simpati dari Dunia Islam seluruhnya

Ya..
wahai rakyat Palastin, kami disini menyahut seruanmu
berjuang di jalan Allah
Meranapkan manusia durjana, memperkasakan umat islam di mata dunia

Allahuakbar 3x

August 18, 2014

Buka Akaun TH

Assalamualaikum w.b.t

Anak2 mmg saya akan bukakan akaun Th untuk dorang...
duit yang orang kasi kita masukkan TH...
tak banyak..sikit2 pun takper. 
Semalam dah pegi Bank Islam untuk buka akaun TH  untuk Saniy..dan simpan duit raya kakak & syahmi
line down pulak kena pegi ke TH KB...jadi tak buat la semalam....malas nak ke bandar..dgn panas jln tentu nya sesak waktu lunch...
bila la pulak nak pergi ni...kena pergi sana jugak sebab di Bank Islam sekarang tak boleh nak buka akaun TH terus..nak kena ada akaun bank islam dulu baru leh buka akaun TH...

Untuk tahun ni adik saniy lah juara...
orang baru kan...
tahun depan ada rezeki kita pukul rata saja macam kakak & abe mi sekarang:-)



August 17, 2014

Alam Ria Pasti

Assalamualaikum w.b.t

Kelmarin Pasti kawasan ketereh buat program "Alam Ria Pasti" - program untuk anak2 pasti, macam pertandingan la jugak..sebab yang juara tu akan wakil kawasan ke peringkat daerah la pulak, kalau tak salah saya lah.
Najibah ada masuk beberapa acara...nasyid, kalam jama'i & sajak
sajak tu dia solo lah...tak sangka jugak saya dia berani, boleh baca depan orang ramai...kalau ibu dia ni mmg mic fobia...hehehe ketar lutut la kalau depan orang ramai....well done najibah
walau tak menang, menitis jugaklah air mata ibu tengok kakak bersemangat baca sajak tu...macam eh anak aku ke tu...
tak rekod pun masa kakak baca tu sebab, risau kang ibu dok depan dia lain pulak jadinya...jadi minta tolong orang amik kan gambo jer...rasanya cikgu dia ada rekod, nak mintaklah kalau ingat nanti.
Air Mata Palestine tajuk sajak saya hari ini...kata kakak:-)
cuba lagi thn depan ya kakak...
suka betul kakak & the geng
cikgu cakap dulu malu2 sekarang tidak lagi...
hmmm malu tu mmg genetik ibu....huhuhu
tengok gambar2 kakak & the geng...gambar gegar sb ibu kena entertain abe mie:-)

alah terselit hero sorang...
peace...
alamak dahi kamu kakak:-)
nasyid...3 buah lagu...last2 yang asma al-husna tu dah kemana peginya....budak2
budak bila dilatih mmg cepat tangkap...semoga semuanya pun jadi anak2 yang soleh & solahah..insyaAllah
minggu depan kakak & kawan kena pegi sekolah Maahad (L) untuk wakil Kalam Jama'i....Kalam Jama'i tu macam pentomin lebih kurang:-) Harap dia okay lah nanti sebab ibu & abah tak pergi pun...tu la nanti 1st time ibu lepaskan kakak.

August 15, 2014

Salam Jumaat

Assalamualaikum w.b.t

belum berkesempatan nak cari artikel nak letak pada hari jumaat...
jadi untuk hari ini saya doakan semua orang yang baca entri ini berjaya dunia & akhirat.

sedikitlah untuk ingatan saya dan semua yang membaca:-)

---> tutuplah aurat kepada yang belum. aurat tu bukan kepala ya...seluruh tubuh kita (orang perempuan) selain muka & tangan....

---> sedekah Al-Fatihah untuk ibubapa kita selalu.

--->doakan kesejahteraan untuk semua

--->maafkan orang yang menyakiti kita

Sampai jumpa lagi...insyaAllah

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi