Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My Photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

July 23, 2015

Raya & Kenduri

tidak dapa tidak bila cuti raya mmg akan ada majlis perkahwinan. Ambil kesempatan masa cuti..ahli keluarga boleh berkumpul.

raya baru ni kami raikan anak kepada penagsuh anak2 saya...syamiela & pasangan..

semoga bahagia hingga ke syurga.




**anak2 makmuda mmg cantik2...

Gambar Raya

Assalamualiakum w.b.t

hiks...nak up pun segan....tiap tahun pun macam ni lah kami...sudah salam2 raya mmg susah nak bergambar semua satu famili...sebab rumah kami mmg akan ada tetamu seawal pagi...so mmg nak kena serve tetamu dulu...tu yang susah..kelam kelibut:-)

apa yang ada jerlah....
abang ensem
najibah, nadiah & syahmi
again
abah nak jugak
ibu & saniy
najibah & nadiah
anak berderet hah:-)
kasi can la bajet anak sorang:-)
little imam:-saniy
dengan boys
tokmek sayammmms

askar abah
kami:-)
**gambar merata-rata tu...ada kat rumah sendiri..rumah tokmek & rumah tokma (mertua):-)

July 14, 2015

Selamat Hari Raya

Assalamulaikum w.b.t

Saya dah cuti...mmg takkan ada new entry until naik kerja la kot..
kat rumah tenet slow...lagi pulak sibuk kot nak melayan sanak saudara...
so kesempatan ni saya mohon maaf untuk apa saja kesilapan...
sampai jumpa lagi di lain entri...salam aidilfitri semua:-)

July 13, 2015

Duit Raya

Assalamualikum w.b.t

dah sedia duit raya?
sediakan lah untuk budak-budak...
bila jalan-jalan rumah saudara tu, kalau ada budak-budak yang walau tak kenal hulurkanlah...mungkin boleh buat dia happy..
saya tahun ni tak tukar duit baru pun..tukar dengan anak2 jer...kira-kira duit tabung dorang yang mmg note singgit jer pun...pastu transfer masuk akaun masing2...senang.
x semestinya duit baru kan...janji hulur:-)

Selamat beraya...ingat berpada-pada. Ingat lah jugak mereka yang kurang berkemampuan dari kita...Raya aidil fitri ni 1 syawal jer sebanarnya...yang sebulan tu orang melayu jer yang pandai2...

July 12, 2015

Balik kampung

Assalamualaikum w.b.t

Agaknya semua dah berkira2 bila nak balik kampung kan...
sedang berkemas apa yang patut...
dalam kalut kita dok berkemas nak balik kampung...tanpa sedar "Ramadhan" juga sedang bersiap untuk balik....semoga ada lagi "Ramadhan' untuk kita di tahun2 lain...
Selamat menyambut syawal semua...semoga tarbhiah "Ramadhan" dapat kita jaga....:-)

June 29, 2015

Mana lah letaknya hati

Assalamualiakum w.b.t

Sampainya hati buat budak macam tu...kalau pun bukan ank kandung, simpati lah sikit. Apalah agaknya salah budak tu smpi cacat seumur hidup budak tu dibuat mereka. Allah nak tunjuk tu..dipanjangkan umur budak tu. Kalau tengok pada kecederaan, takut dan ngeri. Yang sibapa tu tunggul ke apa...anak kamu kot..takkan tengok saja...alahai.

#adikyaya

June 25, 2015

Kakak & basikal

Assalamualaikum w.b.t

Kami ada belikan basikal baru  untuk kakak...abe mi pun ada. Tapi abe mi belum boleh kayuh betul2...masih pakai roda ketiga.

Kakak mmg dah terer benar dah...siap boleh lepas sebelah tangan...berlagak betul dia dapat tunjuk kat ibu bawa basikal sebelah tangan...dia tak tahu ibu boleh lepas 2-2 belah tangan...taknak tunjuk kat dia..kang nanti dibuat jugak...hiks

Bila kat rumah tokma tau dia naik basikal siapa? Basikal besar, basikal anak ma uda dorang...lama punya, zaman dorang sekolah..sekarang dorang kat U semuanya...aduhai. Abah dorang la suruh repair boleh bagi  anak-anak Kak Nah tumpang naik...huh..kemain lagi dia dapat naik basikal besar...bila balik dari keje kemain lengit tengok dia...mana taknya dok naik basikal sehari suntuk masa cuti sekolah baru ni...
Sekarang dah okay la (kurang berbasikal) sebab dah sekolah lagi pulak puasa (walau dia sekerat hari jer) penat jugak lah tu...sekerat pun dah pukul 3-4 ptg baru jamah makanan...baru belajar katakan..
tengok kakak...berpeluh2 tak daya ibu nak melarang dah..gasak kamu lah asal kamu seronok.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi