Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

September 29, 2011

kakak

ni trademark terbaru kakak...peacee
sudah besar kamu nak...
kakak dah boleh baca al-fatihah
baca surah al-ikhlas
baca doa makan & penerang hati...alhamdulillah.
.
.
.
a.b.c pun sudah hafal...tapi belum kenal
1.2.3 juga...
alif..ba..ta..pun..

apa sahaja kurnian DIA..syukur tak terkira,alhamdulillah.

Air tangan ibu

Sedarlah wahai ibu2 sekalian (termasuk hamba),
masaklah,even goreng telur semata2...masaklah untuk untuk keluarga kita, insyaAllah kebahagian milik kita sekeluarga....nasihat dari seseorang untuk saya...thanks.

InsyaAllah, saya cuba untuk memberi yang terbaik untuk mereka yang disayang....

nasi ayam + kuih bakar

Amik kamu...alang2 tension baik la ambo update belog kesanyangan ini...ok jommm layannn

sempena berjaya puasa enam tahun ini...cuba2 je buat nasi ayam...tapi tak gagal ya..boleh la nak jamu suami & anak2. Kakak hirup sup sampai licin...bangga kejap ibu...kuih bakar tu my MIL puji melambung...siap nak mintak buat lagi...huhu


nasi ayam baru belajar namanya...

kuih kesanyangan mertua...auwwww

cinta hati ibu

legakan seketika kecelaruan hati....ini dia pengubat sedih. comelkannn gewe2 saya ni. Amboi syahmi..kamu ni tak padan kecik


lupakan seketika

Pintaku

Ya Allah..
Datangkan pada kami orang yang boleh membantu. Amin

September 27, 2011

akur

akur & akui amat susah untuk menerima, apatah lagi benda yang buruk2.
mudah untuk berkata2 tapi payah untuk melakukan/menerima
apa2 pun harapan pada yang Satu agar dipermudahkan segala urusan.
.
.
.
Diberi ujian, maka pasti ada jalan keluarnya juga...usaha kena lebih...insyaAllah.

September 18, 2011

Syahmi:6bulan

Alhamdulillah...Syahmi sudah 6 bulan..
saya dah kasi suap dia solid food..
so itu budak dah makan moi.
excited sungguh dia..
so mknan dia dah ada warna
kalu tidak asyik nak amik org punya.
bila kita dok makan, jaga2 lah..dia dok aim jer...
sudah berguling2..
ada tengok angkat2 bontot.
cepat jugaklah dia ni berbanding kakak..
opsss jgn banding2kan anak kan..
tiap anak punya kelebihan & kekurangan nya..
terima dan redha..
doakan mereka jadi anak2 solehah..
tidak meremehkan solat..
tidak buat/ambil benda haram..
menghormati org tua.

pengalaman

hari ni...
- kete temperature tinggi....nak kena kura duit
-kena drive kete saga...takder aircond (nasib)
-kena hantar tender yang tak ada apa2 info pun...gamble je hantar.

update;
-abg dah repair kete..melayang la 1-2rat
-abg dah hantar kete kecik so leh balik ngn kecik..dia risau kang balik kang hujan..saga gajah takder aircond (sayang jugak eh kat saya)
-tender hantar (macam saya cakap, gamble saja)

September 15, 2011

Tetamu

kisah tetamu semalam...
.
.
seorang makcik, umo baya mek mungkin.
dia kata dia takkan minum / makan dirumah orang @ makan makanan org lain masak...
dia cuma minum air kelapa yang dipetik sendiri-aneh kan?
.
.
dia kata begitu sb saya nak hidang air (biasalakan tetamu datang) tapi dia cepat2 halang dan cakap mcm yg kat atas tadi..
.
.
orangnya mmg warak..nak balik semalam siap bagi tazkirah lagi..
->semayang lima waktu jgn tinggal kalu nak selamat
->buat yang Tuhan suruh tinggal apa yang Tuhan larang.

ada la lagi...

tapi kita kena menghormati tetamu kan...tetamu kan rezeki.

September 12, 2011

ibu

cuba cakap ibu mana yang rela hati tengok anak dia susah?

hati

kenapa susah sangat nak lembutkan hati.....

September 11, 2011

duit raya

masih belum kira dan simpan duit raya anak2..
.
.
.
alhamdulillah rezeki dorang..banyak jugak rasanya tu...nak2 si budak busyuk...syahmi.
maklum orang baru..so dia dapat duit raya lebih la,raya pertama katanya...baru jumpa ngn sepupu2 yang jauh2...hehehe
.
.
.
ibu pinjam beli bling2 boleh dok?

........

kami
-pasrah
-redha
-terima dengan hati yang terbuka
-doa yang tak putus
-insyaAllah, dengan izinNYA jiwa itu akan kembali berseri & bercahaya...amin
.
.
.
mungkin ada hikmah disebalik segala yang terjadi
mungkin banyak kesilapan kami yang perlu ditebus.
.
.
.
segalanya ada sebab mengapa ia terjadi.
.
.
.
yang pasti, kepada DIA sahajalah harapan & jalan yang pasti.

September 06, 2011

belian atas talian

yup tajuk pun sudah tahukan?
.
.
.
membeli & membelah secara online...
.
.
.
ada baik/buruknya jugak.
.
.
.
tapi tolonglah kepada mereka yang berniaga secara maya ni jangan amik kesempatan ya..
kita dah siap transfer tup2..barang takder..bila mintak respon tukar@refund balik buat senyap je...(pengalaman ni)
.
.
.
dan kepada pembeli pun sama lah jugak....kesian weh buat nanya kat orang. Rezeki orang tu.
.
.
.
kalu kita bising kata kita berkira...tapi cuba fikir la apa yang patut ya.
ok...sekian!

September 05, 2011

aidilfitri 2011 : BBQ

gambo masa BBQ






last minute plan...
pap..pap..prepare apa yang patut..
lepas asar shoot ke Tok Bali.
dengan hujannya...anak2 tido..
huhu
kalu tak buat cam tu..takder jadinya..
kalu plan2 bukan main lagi..last nan ado..
so buat cam tu...

aidilfitri 2011

wahhh..
org dah update lama kan pasal raya..
.
.
.
gambo famili pun tarak...
masing2 takder mood nak bergambo..
huhuhu
lagipun tak cukup korum..
.
.
.
so ini aje yang ada..
.
.
.
kang kita sambung part BBQ pulak..best la jugak..
next entri ok.





sori..no caption.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi