Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

June 23, 2008

just update

hihihi
terhegeh2x kan...
takder apa nk diupdate kan actualy...
biasa jer...
kang dok citer pasal aku peknen kang...boring lak...
tp tak kesah lah...
nk cite gak...
aku skrg ni suka pd benda yg aku tak suka dulu...
hehehe...
klu dulu x suka nengok movie hindustan....
skrg ni tersuka la plk....blh gaduh tau klu aku dok ralik nengok ada org kacau daun...
adoila.....
pastu klu dulu x suka mkn maggi....la ni rasa mcm hr2 nk mkn maggi...
asam2 takmo plk....tp asam mmg aku kureng...
apa lg ek....
hmmm....bdn aku lenguh2 la....
so skrg ni yg jd mangsa tkg urut...abg la... sapa lai...
dah la ya...
kang boring lak....
nnt aku update citer lain lak...
ada bnyk cuma mls nk menaip je...
kang aku rajin kang....update lagi ya...
ok daaaa.......

June 16, 2008

H.A.R.I B.A.P.A

hayaaaaa.....
ssh kan nk tgk blog ni sentiasa berupdate...
takpelakan...jnj ado...
nk cite gak la pasal Hari Bapa ni....even aku nan ado ayah lai...
almost 15thn ayah ku tiada...tu yg klu hr bapa ni aku wt donno jer...
bkn lp kan dia...never....tp aku taknak sedih2 pk aku nan ado ayah lai...
tp smlm tersentuh gak la....
opismate aku....
time nk dkt balik tuh....dia pi beli kek kt kedai dpn opis ni....
wah ptg ni aku leh mkn kek la (dlm ht je,blm sempat keluar mulut lai...hehehe)
poyo2 jer kan aku...pastu ada sorang lg klik tnya....kek nk belanja kitaorang ke?
yg terasa nyer....dgn tak pk aku ni takder ayah lg dia ckp....
"hari ni kan hari bapa...so bl lg nk celebrate...."
waaaa...terasa beb....mungkin dia terlupa aku takder ayah lg...
aku jer yg emo kan...takpe la...
aku terasa pun bkn dia tahu...
so wat hbs karen je nk terasa2 kan....forget it....
but for those got title father,dad,walid,abi, and so on....happy belated father's day....
semoga keraian yg kt sambut ni dtg ngn t'jawab yg baik demi keluarga kita....dunia & akhirat...
Dan utk ayah ku yg tercinta...hanya doa yg dpt ku titipkan utk dikau disana...al-fatihah,amin

June 12, 2008

halloooo...

salam pagi....
lm sgh x apdet...
soriiii...
bkn apa pun...
sjk 2 mnjk ni nk tgk pc pun rasa lain mcm jer..
lg2 keje mmg 24j dpn pc...
makkkaiiii..
rs nk termuntah jo..
tp nk wat camner kan...
keje....
alhamdulillah....ada gak keje..
org lain tuh ngn takder keje...
syukur ya amat...
dgn kenaikan brg keperluan....
minyak toksah citer la kan...
nasib la jd rakyat mesia...
bising2 pun takat tu jelah...
lebih2 kang...lain plk citer nyer...
adoiiiilaa....tercekik la rasa nya....
ok la jmpa lg nooo...
takleh nk nulis manyak2 la...
lain mcm je rasa....

June 08, 2008

Syukur...alhamdulillah

ucap syukur tak terhingga hanya utk Allah swt....
akhirnya doa kami dimakbulkan...
ujian yg kami lakukan menunjukan 2 jalur....
kami x caya...
pgi ke klinik nur ain....
xmo wat urine test...terus scan...
emmm 7 weeks...
alhamdulillah...
aku harap aku sentiasa dipermudahkan dlm urusan ni....
patut la...rasa lain mcm 2-3 menjak ni...
rupanya ada berita baik...
lm kami tgu...
aku harap takder apa2 la nnt...

June 02, 2008

umrah

hari ni 2/06/2008
sorang ofismate pgi umrah...
harap dia slmt smpi n balik nnt
harap gak umrah dia sempurna
dan doa nya dimakbulkan Allah....

sekali harung....

malas la nk update satu2...sekali harung la...

khamis 29/05/2008
buat tahlil kat umah...
instead akak ada balik blh la...
klu takder org ssh gak nk buat itu..ini...
tu pun tak semua akak2 ku balik....

jumaat 30/05/2008
kak nik yg kat perak tu smpi...
tak tahu plk nk balik...
ngn baby kecik...
mak dh bising2...
iyala kan...
bb tu kan prem...
tp alhamdulillah selamat takder apa2.....
teringat plk time kami balik perak hr tu...
terserempak ngn gajah tau...
nasib tak serang kitaorang...
dia nak seberang highway...
highway timur barat mmg femes ngn minatang ni...
ngeri...tu la klu nk balik jgn balik mlm2...

31/05/2008
alang2 kak nik dh balik....
buat la cukur jambul bdk kecik tuh...
gambo tak snap pun...
bz kat dapur...
maklum kurang kaki+tngn nk menolong....
letih toksah ckp la...
rasa macam nk mkn org je...
p/s nm ank buah aku yg ni Nur Ain Nadiah

1/06/2008
barang yg aku beli online dh smpi...
tp takut la nk wat...
tgu 2-3 hari lg la la...
jeng..jeng...

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi