Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

October 23, 2011

cerita hujung minggu

ala weken ni kalut la
tak puas pun iya
sebab weken takleh nak belajar (cuba2) buat something.
syahmi pun tak sihat-->demam nak tumbuh gigi
.
.
.
sekarang ni kalu weken gian nak mem'baking' je keje
jadi ke tidak lain cerita, yang pasti puas boleh cuba.
ala kalu setakat nak mkn anak beranak tu ok lah kan...
ada jugak aktiviti hujung minggu.
nak jalan2 malas...kalu kuar pun shopping mall je. baik dok umah golek2 anak beranak.

October 17, 2011

Kakak vs Adik

ooo kakakk...
suka sangat jeles ngn adik..
nak kata ibu lebih kat adik tak jugak...
sampai senget2 ibu dokong dia kalu gi jalan2...
ish... terlebih ke apa budak ini.
Apa saja adik guna/pakai dia nak..
puas ekplain...adik lelaki, kakak pompuan...huhu nak jugak
baju adik pun dia pakai...ni kalau dok ngn Tokma dia lah...semua najibah nak semua dia kasi...
Tengok tu, walker pun dia nak jugak...dah ada motor untuk dia tu. Tapi bila adik usik motor dia tak kasi...

hisshhhh...sengih tu yang buat ibu cair bila tengah marah2....adoila anak..

ni lagi sorang ni...apa orang makan dia pun sama nak...tengok durian tu macam nak telan je...huhu

syukur tak terhingga Allah dengan permata2 ini...pinjamkanlah mereka sepanjang hayat kami...amin.

Atuks

hehe..
ye saya masih punya 3 atuk.
1- atuk lelaki belah arwah ayah
2- atuk lelaki & pompuan belah mek.

ke-3nya punya ragam dan peel memasing....

atuk lelaki belah ayah-umo dalam 90++ rasanya..
kalu ikut makcik yang jaga dia, makcik tu cakap tok dah nyanyuk.
tp mungkin jugak, sb kalau kami pegi...dia tak kenal pun...
bila cakap sapa2 barulah oooooo
dan yang pasti bila tiba time bak balik mesti dia nangis...sedih...

atuk lelaki belah mek pulak...umo dalam 80++
kadang sihat...kadang tak..
dia ada masalah bengkak kaki bila makan tak pantang..
pastu dia jugak akan demam ketar kalu ada yang tak kena....
dia ok..tak banyak "songeh" dan tak banyak cakap...
suka pegang2 kita bila kita dok tepi dia...

atuk pompuan belah mek, umo pun lebih kurang la gamaknya..
boleh dikatakan "nyanyuk"
kalau bawa dok umah kami...cepat2 nak balik
macam2 alasan dia..padahal tak pun...hehehe
tapi dia sihat,masih kuat la kalu ikut kategori org tua...

disini bukan kekurangan mereka yang saya nak kongsi...cuma
terfikir, begini ke kita nanti...
sb tu saya selalu ingat kat arwah ayah...
dia selalu cakap biarlah kalau umo panjang tidak menyusahkan anak2...
dan akhirnya dia mmg tak menyusahkan kami pun...dia meninggalkan kami dalam keadaan sihat2...

tapi seperkara yang perlu diketahui...adanya orang tua dirumah..pembawa rezeki tau...
so buat baiklah pada mereka...walau macamana pun keadaan mereka..

nanti bila ada gambar mereka saya tepek mereka kat sini...untuk kenang2...

October 13, 2011

4thn...

Empat tahun bersama...sejak 14/10/2007
Semoga apa saja dugaan,ujian,suka,duka dapat ditempuh hingga hujung nyawa...
Terima kasih untuk apa saja...
Saya cinta kamu...

Insan Teristimewa

Yes, dia antara insan paling istimewa dalam hati ini.
Walau dimamah usia.....kasihku tak pernah bertepi.
Rasa sangat ralat bila kekadang tertinggi suara kat insan istimewa ini.
Tapi cuba untuk cepat2 minta maaf dari dia...
Mek, anak mu ini mohon dipanjangkan usia mek agar kami semua sentiasa dilimpahkan rahmat & redha dari Allah dengan berkat doa mek...
Semoga mek kuat & tabah mengharungi hari2 mendatang.
Semoga Allah makbulkan apa saja doa mek.
Hari ini 13/10/11, di usia mek 67thn, semoga apa saja hajat mek di angkat olehNya.
Anak mu ini mengharapkan doamu sepanjang langkah mengharungi hidup ini...insyaAllah, Tie akan ada disisi mek untuk apa saja.
.
.
.
SELAMAT HARI LAHIR ......

October 10, 2011

kakak comel

kakak,
kenapa la 2-3 hari ni banyak sangat perangai "comel" yang kakak buat...
betul2 buat ibu "suka" (baca:hanginnnnn)
kenapa kak,
apa yang akak nak?
makan susah..
mandi susah...
susu takmo...
macamana nak cantik ni..
macamana nak pandai ni...
.
.
petang ni, harap kakak dah tak buat perangai "comel" kakak tu ya..
kakak anak yang pandai..bijak...cantik...
ibu tak suka tengok kakak asyik nangis tanpa sebab..
kakak kena la tunjuk kakak bijak+pandai..
kan kakak kan..
.
.
.
ngaji elok2
baca buku elok2
takmo dah koyak2 buku ya..
takmo dah sepah pembalut makanan lepas makan...
.
.
.
cuba kakak tengok,sayangnya abah pd anak2 dia...jgn buat perangai lagi ya sayang...


abah&ibu sayang kakak sangat2...

syahmi:merangkak

start last week syahmi dah struggle nak merangkak...
dan minggu ni dah boleh merangkak dengan jayanya..
nampak gaya budak ini cepat berjalan ni..bagus la tu..
semua orang dok mengeluh kalu nak dukung budak debab ini..
masing2 kalu boleh tak nak dukung budak debab tu...
huhu...dah merangkak dah mula mengutip barang masuk mulut la...
kena hati2 la...
kita tengok syahmi mula jalan macamana,boleh kawal ke tak..
kalau time kakak dulu tak payah berpagar pun, dia pulak macamana.
minta2 la tak payah nak pagar2 ni...be calm ya syahmi..takyah dok over sangat.

October 09, 2011

Bajet2012

x tengok langsung bajet semalam.
apa yang best ya?
golongan biasa macam saya ni apa yang dapat?
mesti org keje gomen banyak dapat benefit dari bajet 2012.

October 06, 2011

khamis sudah...

hari ni khamis..
esok kita coti...
rasa lama pulak minggu ni.
mungkin banyak benda nak kena hadap tu yang rasa lama pulak tu..
huhu
.
.
sabtu ni, InsyaAllah kami nak buat solat hajat..
untuk kesejahteraan semua keluarga.
Semoga Allah melindungi dan merahmati kami sekeluarga...amin

October 05, 2011

demam+batuk

dah lama tak demam...2.3 hari ni diserang dengan demam & batuk
batuk yang kuat mcm nak semput pun iya...
yang tak bestnya, kakak najibah pun demam jugak..aduhai
minta2 tak lama la demam kakak,sebab kakak ni susah sikit, manja terlebih.
kalau demam, dia datang ngn pakej takmau makan...tu yang lolah tu..susu pun takmo...
cepat baik ya sayang...

October 04, 2011

PMR

Selamat menduduki periksa....semoga kejayaan milik anda semua.

October 03, 2011

Lirik:Ketulusan Hati

p/s mode jiwang...jatuh cinta pulak ngn lagu ni bila dengar kat Aosis minggu lalu...cinta untuk yang SATU.

Cinta ku tak berdusta
Tak mengenal lingkar
Tak kenal nustapa

cinta ku hanya indah
Hanya bahagia
Untuk selamanya

Apa yang kurasakan ini
Persembahan untuk diriMu
Kau dengarkan kasih ku

Mencintai Mu
Tak mengenal waktu
Tak mengenal puitis
Hanya tulusnya hati
Mencintai Mu
Tak mengenal lagu
Keyakinan hati ku
Hanya untuk diriMu
Selalu...

Cinta ku tak berdusta
Tak mengenal lingkar
Tak kenal nustapa

Tak ada seribu janji
Hanya bahagia
Untuk selamanya

Apa yang kurasakan ini
Persembahan untuk diriMu
Kau dengarkan kasih Mu

Mencintai Mu
Tak mengenal waktu
Tak mengenal puitis
Hanya tulusnya hati
Mencintai mu
Tak mengenal lagu
Keyakinan hati ku
Hanya untuk dirimu
Selalu...

Apa yang kurasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau dengarkan kasih ku

Mencintai mu
Tak mengenal waktu
Tak mengenal puitis
Hanya tulusnya hati
Mencintai Mu
Tak mengenal lagu
Keyakinan hati ku
Hanya untuk diriMu
Selalu...

sumber; http://anuarzain.com.my/lirik.htm

Lirik:Biarku menjadi Lilin

Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Terangi sekeliling dengan diri terbakar
Tak siapa yang sedar
Disaat kegelapan rela aku berkorban
Demi satu harapan

Biar masa berlari
Dan kau terus mendaki
Aku tenang disini dengan sabar menanti
Lyrics www.allthelyrics.com/lyrics/pelangi/
Tanpa dendam dan benci
Andainya kau terjatuh terluka dan tersungkur
Kurawat biar sembuh

Aku tak kan bertanya
Apakah nanti balasannya
Setiap pengorbanan setiap pemberian
Demi satu ikatan

Keikhlasan dihati
Walaupun kau ragui
Pada suatu masa dan suatu ketika
Akan ketara jua

Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Saat kau kesepian saat kau kegelapan
Kurela menerangkan

Aku senang begini dapat terus berbakti
Dengan cara sendiri

tak suka

aduila...tak suka betul.
jadi lagi benda tu..
knp la tak sudah2.
apa yang difikir pun tak tahulah..
kan senang kalu kita bersangka baik selalu..
takderlah gaduh2 masam2 muka..AllahuRabbi..damaikanlah hati2 ini.

October 02, 2011

Semangat Yang Hilang

sepanjang perjalanan hidup ni, pengalaman yang sedang di alami sekarang ini amatlah perit dirasakan.
walau bukan jadi pada diri sendiri, tapi darah daging sendiri pun terasa jugak...bak kata orang cubit paha kanan, paha kiri pun sakit jugak.
walau pun jugak, yang berkata2 pun darah daging jugak...hmmm
lumrah gamaknya, yang susah dikeji...yang senang dipuja....
.
.
.
saat ini mmg amat down.
kesian darah daging ku itu...
semangatnya hilang dek kejian & hinaan.
hatinya kering dek tiada yang kesian belas.
.
.
tak mengapalah, masih ada diri ini yang masih mengasihi mu wahai darah daging...
masih ada diri ini yang sudi menghulurkan tangan bila kamu jatuh untuk memimpin.
bangunlah, lihatlah, dunia ini belum sampai penghujungnya lagi.
masih ada sisa waktu...sisa itu sama jugak dengan apa yang orang lain hadapi.
Mari..mari kita keluar dari belenggu ini bersama...

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi