Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

September 29, 2010

kutu

ini bukan cerita kutu kat kepala tu...
ni main kutu...ala yang bagi duit kat seseorang (ibu kutu), pastu tunggu giliran kita (kalau ramai lama la kena tunggu).
macam menabung la jugak...tapi dlm kosmo hari ni kat malaysia ni main kutu haram tau...
boleh kena denda sampai 5k...huhu
nk tahu lebih lanjut baca ni
balik nanti kena bagi tahu mek ni...dia main kutu.
huhu...

September 28, 2010

'cerai susu'

apa petua nak cerai susu ya...
my both moms dah bising soh cerai susu najibah...
tp tak sampai hati pulak...
sb najibah kurang minum susu formula...
tapi kena juga ceraikan....nak letak apa ya nanti.

September 27, 2010

apa nak jadi

tak tahu nak mula kat mana...
kisahnya, mek dok cari2 periuk yang dia letak kat luar rumah.
periuk tu digunakan bilamana nak guna dapur kayu-rumah org kampung mmg ada dapur kayu ni...so kena guna periuk lain la kang kalau guna yang sama diguna kat dapur gas mahunya hitam boleh buat air kopi pulak...
so mek tanya saya kat mana periuk dia...aisayman...tup2 ada budak menyampuk...sb masa tu budak ni dok tengok abg dok bawa masuk lembu2 dia ke kandang...dekat ngn dapur kayu tu la....
dia kata abang dia amik aka c.u.r.i la ya....
saya tanya bila...dah 2-3 hari katanya...tanya lagi mana tahu...dia tengok...siap dah jual...berap sen sgt la yang dapat tu ya...huhu sadis sungguh ngn perangai macam tu!
.
.
.
check punya check rupa2nya 4-5biji jugaklah periuk yang kami letak kat luar (kat dapur kayu tu hilang) huhu
.
.
.
dapur kayu tu mmg open...so mmg boleh nampak la apa yang ada kat situ.
nak jadi cerita yang amik aka c.u.r.i ni ank sepupu mek....makanya sedara la...
ohhh adakah kalau sedara kita perlu merelakanya...
sedara mek ni mmg bermasalah...sekolah taknak...pastu dok menc.u.r.i.....
bnyk jugak kami dengar, tapi mak & pak budak ni tak ambil port....sakan la ank dia kan...
so abang gi la cakap yang anak dia amik periuk kat umah.....boleh dia tanya "mu napok ko"
aduhhhh susahla macamni....lebih2 kang gaduh pulak ank beranak kan...so kami cakap la, kalau ngn anak beranak ok lagi...kang dia buat hal ngn org luar macamana?
.
.
.
kami bukan berkira pasal periuk hitam tu hilang ke apa.
yang kami kesah ank kamu tu yang dah pandai curi2 barang org. ada juga la beberapa org dok cerita pasal anak dia ni...cumanya org mls nak kecoh sb tahu makpak tak amik pusing pun, budak2 dikatanya....dari kecik la nk kena didik ye dok?
uhhh geram weh....rasanya periuk belanga mek yang hilang masa kami ke KL tu dia la yang amik...sb pintu belakang kena umpil...wallahua'lam. mahal weh periuk tu sekarang, kalu buat kuih dlm periuk tu mmg sedap....susah pulak tu nak carik sekarang,tembaga lagi tu...

ni la rupa periuk tu...pic adalah google ya...
tapi tuduh2 tak baik kan...cuma harapnya mereka sedar la ya...benda macamni la yang pecah belahkan keluarga ni...anak2 buat hal mak pak masam muka...pastu ank muka tak bersalah...ohhh gerammm

Pantai Irama, Bachok

syok jugak kat sini, pantai pun bersih banding ngn yang lain.
Pasir lembut...yang penting Najibah pun dah tak takut lagi nak main air.
Sebelum ni dia takut...so skrg dah boleh main laut.
Bukan apa, saya boleh la join sekali...ni kalau dia asyik dok bertenggek atas dukung camno nak horey2...
minggu lepas ada pgi sana,saje jln2 tak mandi pun...boleh la nanti nak picnik.
tempat pun selesa bnyk pondok2 disediakan.
layan je lah gambo budak takder rambut ni...

usha budak2 baya dia...seronok la tu

abah bawa dia ketengah sikit...dah tak takut daaaa

alamak basah jugak la...nasib ibu bawa baju spare.

jommm abah...best ni.

hai...saya najibah.

September 21, 2010

UPSR

selamat berjaya untuk anak2 yang exam UPSR hari ni...
semoga dapat jawab dengan baik.
.
.
.
Good Luck!

September 19, 2010

sesudah raya

Salam semua...
adoila....excuse me ya, nak sapu sesawang dulu ya...
hegeh2x la budak bertuah ni...
.
.
.
huhu
dah raya ke-10...
cerita raya hari tuh?
takder yang menarik...sungguh...
macam tak raya jer tahun ni...
walau cuti kemain lama...
tapi sungguh tak meriah...
tak tahu la kat mana yang tak kena...
jalan raya pun setakat rumah tuk (belah mek & arwah ayah)...
yang lain tak jejak pun..
mmg bukan raya la...
najibah & abah dia adala pegi jln2...
saya cuma menlangut kat umah...malas betul...
nak2 pulak abah najibah pegi kedah untuk majlis minang adik dia...
lagi rasa macam ohhh...malas ya Rabbi.
gambar raya?
adala beberapa keping...kalau rajin nnti di"up" kan...kalu idak...simpan jadi khazanah...
ok la...kita cerita lain kali pulak..
ado koje nak disetlekan ni...kejo dateline...

September 06, 2010

Salam Aidifitri

Di kesempatan ini saya ingin memohon maaf diatas apa jua kesalahan & kesilapan yang sengaja mahupun tidak sepanjang saya dialam maya ini.....

Semoga kita semua dapat meraikan aidilfitri bersama keluarga tersayang dalam suasana yang harmoni dan penuh kasih sayang....

kepada mereka yang memandu jauh @ dekat...utamakan keselamatan. Pandu biar berhemah,jangan ikut perasaan, yang penting selamat.

Kepada yang sudi, jemputla ke rumah kami...di ketereh,KB.

Selamat Hari Raya.....

September 02, 2010

Nak Raya dah

Salam semua...

dah nak raya dah kita semua...
dah siap prepare ke...
saya takder prepare apa pun...
kuih raya?
hehe
malu pulak...saya tak reti buat la...
kalau buat takpernah nya elok...
so saya tak buat...
kek tu boleh la...yang simple2
.
.
.
baju raya pulak?
eceh macam ada orang nak tahu kan...
takpe untuk diri sendiri pun aci...
baju raya takder tema la tahun ni...
mood berubah2 so masing amik yang masing2 berkenan....
tahun ni mmg out la...
rasanya preggy kali ni lebih teruk la...awal2 dulu taklah begini...
tu yang ingat kali ni macam ok awl2 dulu...tapi sangkaan meleset...
kali ni takleh nak buat apa pun...melepek je...balik keje landing....tgu berbuka je.
kalau keje pulak...sekejap2 masuk toilet...adushhhh
letih la jugak...takper la nak buat lagu mana lagi kan..
.
.
.
ok kalau saya rajin...saya update,kalu dak....sawang la ya...
selamat meneruskan puasa...kejar malam seribu bulan tu ya....

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi