Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

September 04, 2008

puasa di tmpt org

kenangan kan puasa kt tmpt org...kat rantauan la...
tak kira la dlm negeri ke luar negeri...
aku pernah...uishhh best tu best la...tp stil umah ttp jadi pojaan hatiku....
pengalaman aku kt tmpt org ms puasa takde apa sgt....mkn pun tapau...so faham2 je lah...
tp aku ada satu sejarah nk balik kg time raya...
uhhh mmg menguji kekuatan mental n fizikal....
ms tu lupa la studi lg ke keje...
aku naik bas tambahan....dapat plk bas sekolah...tau la kan mcmn keadaan bas tu....
pastu nk kn rebut2....tak leh naik kn tgu bas lain...mmg sejarah la....
tp alhamdulillah aku smpi gak kg...dan blh raya kt kg....klu tak nangis la aku kt stesen bas tu....
so sesape yg dok jauh tu n gn bas sbg pengankutan...cpt2 la cari tiket sblm dpt bas tambahan...jenuh la klu kn naik bas tambahan di musim raya ni....
......
again....SELAMAT BERBUKA SEMUA....

3 comments:

S.YanaZ said...

Shaliza,
ngeri juga mengenangkn pengalaman menaiki bas balik ke kpg musim raya...

iskh.iskh.

rahimin idris said...

gua boring. maka gua tersesat kat sini.
tapi gua pernah puasa kat kelantan. itulah pengalaman gua. tapi kat mana2 pun gua rasa sama saja...

shaliza said...

s.yanaz...tu la kak..ngeri kan,tp lebih ngeri yg eksiden teruk2 tu...nauzubillah

rahimin;tq...sila la selalu

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi