Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

February 21, 2010

cerekarama

sedih la cite JS pictures mlm tadi.
kisah kekeluargaan mmg saya takleh elak dr kuarkan 'tears'
sedih...nasib tengok sorang2,sb abang tengok bola..
tp sian gak kat abang sb kelantan kalah mlm tadi....nasib2
apa pun cerita biasa je sebenarnya...air mata jer yang cepat tumpah.
tp saya ada sikit confius gak la,
perasan tak (ke saya sorang je tak tau la plk) cerita melayu sekarang ni org kaya2 jer.
ke mmg org melayu kita dah kaya bebenor....mmg life org kota mcmtu ke? ngn pakai sport car berderet kat bawah garaj...pastu rumah gabak2 semuanya....huh mmg kayalah.
ke kita dah jadi indon,klu kaya tu kaya bebenor,klu susah tu susah sgt2.
oooo jakun nya saya...sb saya biasa tengok org biasa2 jer.
pernah sekali ms kenduri pakcik kat putrajaya,dia sewakan kami satu rumah untuk kami lepak2 sb rumah dia dah full...oh rumah tu mmg luas+cantik. Bilik tamu dia dah sama luas ngn hall rumah saya...masyaallah...tp ok sb tuan rumah amatla friendly,
saya takut dengan org kaya pastu sombong...takuttttt
biarla kisah org2 kaya itu...alhamdulillah rezeki untuk mereka.
kita pun patut syukur dgn apa yang Allah bahagian kan utk kita...
yang penting berkat....insyaAllah.


No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi