Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

May 14, 2013

makan laksa sakit urat?

Assalamualaikum w.b.t

weken baru2 ni kamu buat makan laksa kat rumah..
best..masak sendiri makan puas..berulang2..
kesudahannya lepas operasi cuci & kemas, habis sakit satu badan:-)
ni sebab kemas ke sebab makan laksa dengan banyaknya:-)
tapi mmg selalu dengar orang2 tua cakap makan laksa boleh buat sakit urat?
ada fakta tak?
setahu saya laksa tu dari beras jer...apa yang buat sakit urat nya kan?
huhu
tanya yang pakar:-)

7 comments:

Kakzakie said...

Kakak rasa bukan sakit urat kerana makan laksa tapi sebab kemas dan masak laksa banyak...

shaliza said...

Kakzakie; iyalah agaknya. Tapi orang tua pantang laksa kalau lepas bersalin kan? kenapa ya?

aNoY said...

erkkk aku baru je lepas mkn laksa nih...*laksa penang la tp

Azian Elias said...

salam kenal..

tak pernah dengar kata makan laksa sakit urat.. penat mungkin..

shaliza said...

Azian Elias;mungkin. TQ

Anoy;ingat laksa kat medan kid dulu2..ada lagi tak eh?

Anis said...

Owh saya penah baca kalau ikut petua perbidanan laksa mmg blh buat sakit urat sbb prosesnya tu disujekkan dan dipanaskan kembali menyebabkan angin masuk tu yg kalau org yg alah akan sakit urat....wallahualam....jemput datang blog saya untuk tip2 kesihatan ye shaliza

ANISVITASHOP

❤Kamsiah❤ said...

org tua kata,laksa tu berangin...ntahlah..kdg2 akak kembung perut jugak..kdg2 ok ja..

salam kenal..follow & sedekah nuff kt sini

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi