Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

September 14, 2014

Sepanjang minggu ini

Assalamualaikum w.b.t

Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar

Minggu yang sedih bagi, tapi syukur..semuanya dah selamat.
Arwah Poknik selamat dikebumikan pada pagi Khamis 11/09/2014
Innalillahiwainnailaihirajiun....semoga rohnya bersama dengan orang2 yang beriman dan soleh, diberi keampunan dan tiada siksaan kubur untuknya...aaminn

Pagi sabtu, sedang kami bersiap nak ke kenduri sepupu ma...kami dikejutkan pulak dengan kematian suami kakak ipar yang tinggal di Pendang,Kedah....Allahuakbar......Innalillahiwainnailaihirajiun. Terus teringat kak nah...anak2nya yang masih kecil....ujian Allah. Semoga dia tabah & kuat. Kedua2 adik kami & Ma jer yang pergi..kami tak pergi. Hanya sedikit kiriman untuk meringakan beban kak nah....hati ni meronta2 nak pergi...siap boleh gaduh laki bini...tapi yelah...bukan dekat kan...bukan boleh balik hari...anak2 lagi...hmmm. InsyaAllah kami smpi bila ada kesempatan....
.
.
.
.
.
Habis kisah kematian yang pasti menjemput -  takder siapa yang terkecuali....kisah soalan UPSR pulak yang bocor...penuh newsfeed dgn berita itu...huhu
kesiannya anak2 zaman sekarang...dimain2kan
rasanya dulu takderlah semacam ini....terkejar2 nak kan reputasi...prestasi...sudahnya semua macam robot...
kalau takdapat "jujuk" A tak gah lah...mana ada kelaskan...satu pertandingan yang  merosakkan semua golongan...baik ibubapa, guru2, anak2 dan juga orang atasan:-)
hey....anak2 tak pandai ngaji Quran kita ada risau? anak2 tak solat ada kita tahu?
dah lah..malas nak elaborate panjang...sendiri fikirlah...kata bijak pandai semua...lagipun dah basi kut...budak2 pun dah tahu nak kena sit exam balik...kesian jugak dengan anak2 yang tak mampu...takder kemudahan jalur lebar katanya...hanya harap semata2 sekolah....tu pun yang berminat dengan sekolah...yang tak berminat terus "rosak" kebayakkanya....ni sebab apa tau? sebab beza antara yang pandai & tak pandai sangat lah jauh...so yang tak berapa nak pandai ni terus tersisih....mmg kesian la...lgi2 yang tinggal jauh dikampung2 pendalaman.....

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi