Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

October 17, 2011

Atuks

hehe..
ye saya masih punya 3 atuk.
1- atuk lelaki belah arwah ayah
2- atuk lelaki & pompuan belah mek.

ke-3nya punya ragam dan peel memasing....

atuk lelaki belah ayah-umo dalam 90++ rasanya..
kalu ikut makcik yang jaga dia, makcik tu cakap tok dah nyanyuk.
tp mungkin jugak, sb kalau kami pegi...dia tak kenal pun...
bila cakap sapa2 barulah oooooo
dan yang pasti bila tiba time bak balik mesti dia nangis...sedih...

atuk lelaki belah mek pulak...umo dalam 80++
kadang sihat...kadang tak..
dia ada masalah bengkak kaki bila makan tak pantang..
pastu dia jugak akan demam ketar kalu ada yang tak kena....
dia ok..tak banyak "songeh" dan tak banyak cakap...
suka pegang2 kita bila kita dok tepi dia...

atuk pompuan belah mek, umo pun lebih kurang la gamaknya..
boleh dikatakan "nyanyuk"
kalau bawa dok umah kami...cepat2 nak balik
macam2 alasan dia..padahal tak pun...hehehe
tapi dia sihat,masih kuat la kalu ikut kategori org tua...

disini bukan kekurangan mereka yang saya nak kongsi...cuma
terfikir, begini ke kita nanti...
sb tu saya selalu ingat kat arwah ayah...
dia selalu cakap biarlah kalau umo panjang tidak menyusahkan anak2...
dan akhirnya dia mmg tak menyusahkan kami pun...dia meninggalkan kami dalam keadaan sihat2...

tapi seperkara yang perlu diketahui...adanya orang tua dirumah..pembawa rezeki tau...
so buat baiklah pada mereka...walau macamana pun keadaan mereka..

nanti bila ada gambar mereka saya tepek mereka kat sini...untuk kenang2...

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi