Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

April 12, 2015

Kalah dengan GST

Assalamualaikum w.b.t

Rata-rata saya perhati, rakyat kalah dengan GST
semuanya pun terpaksa terima tanpa rela.
apatah lagi dikampung2.
peniaga2 kecik yang tak tahu apa itu GST pun ikut sama menaikan harga barang mereka. Barang yang 'dikatakan' harga turun tetaplah naik tanpa prejudis...
tak salahkan mereka juga, sebab harga barang dah sedia naik, takkan mereka tak nak untung....
kesian...mmg kesian untuk rakyat. Tapi rakyat pun boleh tahan sendu jugak..bila dipanggil jamu makan sambil dengan ceramah pasal GST oleh penggerak kerajaan....ohhh itu semua untuk kebaikan rakyat...jadi mmg kita perlu tolong kerajaan untuk membangunkan negara untuk jadi negara maju taraf Amarika...hiks
lepas ni...nak kemana dah tak susah..ketepi laju di semua negeri...nak gi kolompo tak sampai sejam kalah naik belon...(naik belon pun trauma sekarang ni)
jadi?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
jadi apanya....jadi macamtulah.....kang ada pulak yang halau ambe ni...dahlah no money, mana lagi lah nak pegi...bulan tu mmg takkan sampai la nak pegi....negara akhirat nun insyaAllah pasti sampai.

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi