Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

May 06, 2015

Simpati

Assalamulaikum w.b.t

Betul kita patut simpati kpd anak mangsa nahas DUKE tu...sangat perlu untuk kita rakamkan simpati dan hulurkan bantuan....tapi rasanya masih ramai lagi anak2 yatim piatu yang perlukan perhatian macam tu...takder bezanya. tapi kenapa mesti yang dapat perhatian itu yang kita lebih2 kan...bantu lah jugak yang lain..ramai lagi yang lain:-(
.
.
.
Allah Maha Mengetahui.

3 comments:

Nooriah Abdullah said...

betul tu akak sokong, mmg ramai lagi anak yatim di luar sana kan, itu lah dunia hari ni ..

shaliza said...

Kak Nooriah; kan kak..

Ibu n Abah said...

Betul tu..
Selalu bila ada tragedi.. Dapat tumpuan masyarakat.. Kita ambil berat sangat. Walhalnya ada kisah lagi sedih dan lagi memerlukan bantuan yg berlaku dimana2 setiap hari sebab tak dapat perhatian.. Kita lepas tangan sahaja.
Nak bersedekah atau ambil anak angkat jangan hanya tunggu sebab masuk tv atau suratkabar sahaja... Pergila cari mangsa yg lebih susah lagi memerlukan.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi