Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

February 24, 2008

non stop

apa2 kan
minggu ni aku penat sungguh.
pagi jumaat aku kemas bilik yg dah berbulan tak berubah. then aku alih apa yg patut. selesai tuh semua aku ngn abg hantar sepupu abg ke Labok. Mrk balik rmh mentua. balik ingat nk masak alhamdulillah MIL aku dah siap masak semua...gulai ikan patin+masak lemak udang+ikan goreng+telur dadar. uihhh nasib baik,aku mmg penat. sudah tolong apa yg patut n siap kan baju abg nk gi solat jumaat. kami biasa makan lepas solat jumaat...so blh la ku ilek2 sambil tgu abg balik solat jumaat.
ptg jumaat plk tok yah nk pi tgk cicit dia. so aku bawa la dia ke rumah cicit tu...lama gak la dok kat situ...cit cat apa yg patut. Mok nik bagi la apa ntah mcm2 ada ulam2 ada jering muda ada sireh (tok yah aku mkn sireh tau) mcm2 la....penuh gak la bonet kete kenit aku tuh...azan asar kami balik.
ada lagi kije aku petang tu,lepas solat kami amik mak aku nk pi jenguk tok cik aku plk. tok cik dah lama demam,last week smpi takleh gi masjid. tp ptg tu nampak dah ok. alhamdulillah sihat. dah hampir 95thn umo dia tu...2 anak dia (ayah aku n pakteh) dah arwah. alfatihah utk arwah.
dekat maghrib baru sampai rumah,hntr mak then terus balik rumah MIL. penat sehhh
sabtu plk...
pagi2 plan kami nk masuk kebun...tok nik aku dah bebel pisang dah banyak masak. sblm tuh aku anto mak aku ke perjumpaan peladang (nk amik dividen...nk kn bodek mak aku ni). lps anto kami ke kebun pisang pi tebang pisang...mmg ada beberapa tandang yg dah kena mkn dek tupai..kami tebang 5 tandang.pisang raja ada lemak manis ada nangka pun ada...emmm nk mkn mmg tak habis la so kami decide jual aje kat toke goreng pisang. kami jual 2 tandang je (pisang raja) dapat la RM16. dalam pkl 11.30am kami gi plk tapak ladang yg bakal kami buat satu projek. nnt la aku citer lain. ni dalam proses ni takut tak jadi plk. kami kat situ dalam 2 jam. azan zohor kami balik. hari ni alhamdulillah sekali lagi MIL dah siap masak...siap masak bubur utk minum ptg lagi...suka2. siap solat dan makan kami pun membungkam kepenatan...5.30ptg baru bangun. lps solat abg gi tengok lembu + 'cerut rumput'. aku ilek2. sakit rasa badan aku sb dah lama tak tdo siang. abg balik kami round2 kg. hehehe.
ada lagi misi yg tak complete tuh,lps dinner kami nk kn balik rmh aku (sb klu weekdays kami dok rumah mak aku senang pgi keje). mlm tu plk mak aku ajak gi rumah atok belah mak. then gi la dgn rela hati...anak mithali gitu. sampai sana tok2 aku belum balik dari masjid lagi pun...tgu la kami. mereka sampai kami borak2 gelak2...time balik tok cik aku offer ayam pulak kat cucu menantu dia...huuuhhhh amik la org tua kasi kan nnt terasa pulak. 3 ekor dia kasi, nk kn buat reban la plk,sb kat rumah sekarang takder ayam itik bagai. ada lembu je...lembu tu pun dia kasi gak...jenuh2...takpela kami dok kampung tak macam anak2 & cucu2 dia yg lain keje kat bandar. amik je lah. dalam pkl 12.00 gak la kami balik malam tadi...penat sungguh la. havoc betul week end kami mgu ni. next week tak tahu la. tp rasa nyer ttp havoc sb kami ada projek besar nk dilaksanakan...wish we luck ok. aku pi keje pun pakai baju tak gosok tau, bangun lewat...tak gosok pun takder la sampai kedut serabai ok...maintain kemas ok. mana blh selebeh2 kat tempat keje...:-)

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Nur Najibah

Muhammad Syahmi