Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

August 08, 2010

Kerna Kasih Giveaway

::stick untuk seketika::

Belum pernah pun ambil bahagian dalam giveway mn2 blog.
Sebab saya rasa saya ni tak bagus la dlm karang mengarang ni...
nak cerita apa pun tak tahu la pulak..
tapi teringin juga nak join,kalau bukan menang pun boleh eratkan lagi silaturahim sesama kita kan.
So saya decide nak join Kerna Kasih Giveaway
fuhhh....fuhhh harap2 mandrem saya mengenala kali ni untuk 1st time....

nak cerita tentang apa la ni ya,
nak kata cekap jaga anak nan adonyo....nasib dok ngn mek,so dia sama2 bimbing saya yang baru nak belajar ni..
saya masih belajar macamana nak jadi ibu yang terbaik untuk anak2.
saya masih mencari ilmu yang boleh digunakan...
so sepanjang saya jadi ibu ni, hari kehari saya masih belajar.
lagipun, bila kita kerja ni masa tu terhad. Balik rumah dah senja...anak pun boleh lihat malam dan weken je...cuma saya amik masa time makan...masa ni la kita boleh tengok progress dia pun.
bagi saya biar anak membesar secara natural...biar dia kenal alam...orang sekarang kata go green...hehehe merepek je...takpe itu cara saya la...sb tu kalau kami gi ke pantai misalnya...saya akan kenal dia apa saja yang ternampak....biar dia cintakan alam semulajadi...biar dia tahu siapa Pencipta semuanya....
Najibah ni saya saya tak limpahkan dengan mainan pun...ada pun yang biasa2 jer....saya lebih suka belikan dia buku....color2....lagi pun kami decide untuk tidak memanjakan dia dengan mainan,sb kang kalau dah pandai minta nanti payah pulak kami. Kami dok kampung so kami guna apa saya yang boleh kasi najibah kenal...contohnya biji getah, kami persah sama2 kutip biji getah & bilang sesama...boleh jadi pelajaran jugak kan? Nasib la kamu Najibah dok kampung...tapi takper sayang, ibu juga membesar di kampung,tapi ibu juga sudah sampai ketempat yang ibu nak....ramai orang kampung yang berjaya...insyaAllah ank ibu jugak.
So belajar rajin2.

Biasanya kalau beraktiviti tu secara spontan....so nan ado gambonya kan...so gambo tu boleh jela janji gambo budak kecik tu...
so ni nama budak kecik tu : Nur Najibah Binti Sazli Hisyam
ini nama ibu budak kecik : Siti Nor Shah Liza Binti Daud
budak kecik ni lahir : 21 Jan 2009 7.21mlm

So sesapa yang berminat leh join saya giveaway ni...hadiah dia boleh tahan. Belum cuba belum tahu, iya dok...jom2 ramai....meriahkan suasana.

2 comments:

Chenta said...

Salam shaliza..

Yang penting Kualiti bersama anak . Bukannya kuantiti.

Gud luck !

Min said...

thanks liza for dropping by kat blog kak min. suka ngan suasana kampung. ni yg rindu nak balik msia ni... huhuhu! ada sape nak sponsor ke?

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Nur Najibah

Muhammad Syahmi