Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

August 23, 2010

Najibah yg x sporting

salam 12 ramadhan....
fresh je rasa hari ni....semalam cuti-bermalas2 kat rumah sesajo...
.
.
.
sepanjang 12hari puasa ni,saya mmg tak berpeluang langsung nak ke masjid...
maklum ada ank kecik...harap ada ganjaran jugaklah tu..hehehe
.
.
tapi yang tak syoknye najibah ni tak sporting la...
dia nak ibu dia ni layan dia sesaje...
ibu nak basuh pinggan takleh...terjerit2 macam kena dera...
ibu nak solat dia dok main2 kain semayang ibu...kalau tengah duduk tahyat awal tu alamat tak bangun2 la ibu,dia dok bertengek kat riba....aduh tak sportingnye anak ibu ni....
tu ibu dah siap bentang sejadah untuk dia,nak jugak bertenggek kat ibu...
pastu dok la panggil ibu2, habis semua org dengar....
kalau nak ngaji pulak,walau kita dah bagi siap2 muqadam untuk dia nak jugak yang ibu punya...kenapa ni anak ibu macam ni? kalau ya pun nak attention jgnla macamtu...anak sekecil najibah manalah faham apa2 kan...yang dia mahu, kita sentiasa bersama dia....
takpe la ini mungkin semua ibu2 mengalaminya kan...mungkin panjang umo,ada rezeki lain tahun boleh la tu kan...moga Allah panjangkan umo kita semua....insyaAllah.

3 comments:

Yunus Badawi said...

Ada ustaz beritahu, "Wanita yg tak dapat ke masjid atau surau utk solat terawih kerana menjaga anak akan tetap dapat pahala mcm suaminya kalau suaminya pergi."

shaliza said...

YB; insyaAllah...ada bahagian masing2 yang penting kena ikhlas.

en_me said...

salam ramadhann akak itteww..

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi