Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

September 27, 2010

apa nak jadi

tak tahu nak mula kat mana...
kisahnya, mek dok cari2 periuk yang dia letak kat luar rumah.
periuk tu digunakan bilamana nak guna dapur kayu-rumah org kampung mmg ada dapur kayu ni...so kena guna periuk lain la kang kalau guna yang sama diguna kat dapur gas mahunya hitam boleh buat air kopi pulak...
so mek tanya saya kat mana periuk dia...aisayman...tup2 ada budak menyampuk...sb masa tu budak ni dok tengok abg dok bawa masuk lembu2 dia ke kandang...dekat ngn dapur kayu tu la....
dia kata abang dia amik aka c.u.r.i la ya....
saya tanya bila...dah 2-3 hari katanya...tanya lagi mana tahu...dia tengok...siap dah jual...berap sen sgt la yang dapat tu ya...huhu sadis sungguh ngn perangai macam tu!
.
.
.
check punya check rupa2nya 4-5biji jugaklah periuk yang kami letak kat luar (kat dapur kayu tu hilang) huhu
.
.
.
dapur kayu tu mmg open...so mmg boleh nampak la apa yang ada kat situ.
nak jadi cerita yang amik aka c.u.r.i ni ank sepupu mek....makanya sedara la...
ohhh adakah kalau sedara kita perlu merelakanya...
sedara mek ni mmg bermasalah...sekolah taknak...pastu dok menc.u.r.i.....
bnyk jugak kami dengar, tapi mak & pak budak ni tak ambil port....sakan la ank dia kan...
so abang gi la cakap yang anak dia amik periuk kat umah.....boleh dia tanya "mu napok ko"
aduhhhh susahla macamni....lebih2 kang gaduh pulak ank beranak kan...so kami cakap la, kalau ngn anak beranak ok lagi...kang dia buat hal ngn org luar macamana?
.
.
.
kami bukan berkira pasal periuk hitam tu hilang ke apa.
yang kami kesah ank kamu tu yang dah pandai curi2 barang org. ada juga la beberapa org dok cerita pasal anak dia ni...cumanya org mls nak kecoh sb tahu makpak tak amik pusing pun, budak2 dikatanya....dari kecik la nk kena didik ye dok?
uhhh geram weh....rasanya periuk belanga mek yang hilang masa kami ke KL tu dia la yang amik...sb pintu belakang kena umpil...wallahua'lam. mahal weh periuk tu sekarang, kalu buat kuih dlm periuk tu mmg sedap....susah pulak tu nak carik sekarang,tembaga lagi tu...

ni la rupa periuk tu...pic adalah google ya...
tapi tuduh2 tak baik kan...cuma harapnya mereka sedar la ya...benda macamni la yang pecah belahkan keluarga ni...anak2 buat hal mak pak masam muka...pastu ank muka tak bersalah...ohhh gerammm

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi