Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

January 04, 2011

cerita cerai susu

Najibah kan dah nak jadi kakak...
dia pun dah cukup 2thn.
jadi kami kena usaha untuk pisah susu badan dr dia...
agak susah la.
lagipun ibu dia pun tak berapa nak usaha sgt...kes takut anak tak kasih+sayang kat dia kut...hehehe
.
.
.
tp ada jugak usaha yg dibuat, mcm letak kopi, sirap merah, daun apantah...
tp semua direject oleh si najibah..siap mintak ibu basuhkan lagi...huhu
.
.
dah agak lama jugak la kami usaha ni, rasanya sejak umur dia 1thn 6bln.
tapi kemuncak dia mlm tadi,
ibu letak bawang putih kat nenen....dan asyikla dok cakap sakit2x.
dia pun mcm pelik...
so nak tido mlm tadi...dia cubalah nak nenen...sekali agaknya rasa pedas ke apa bawang tu punya la dia jerit bawang....bawang...bawang...
sampai tokmek & poksu dia jaga dr tdo...
mmg kelakar walaupun agak kasihan kat dia...
then pujuk2x....mula2 mmg tak mkn pujuk, lama2 sikit baru ok...
tu pun taknak ngn sapa2 kecuali ibu je...
so mlm tadi dia punya pot pet sebelum lena mmg agak bising...dengar jelah..
semua bahasa keluar...agaknya marah sgt lah tu, so mlm tadi dia cuma pegang je nen ibu...
malam ni kita kasi try pulak...tengok apa pulak la yang dibebelnya.


p/s kesimpulanya.....bawang putih blh diguna pakai sbg petua untuk cerai susu bila tiba masanya.

2 comments:

Mr PenyuBiru said...

seb baik najibah yg menjerit..kalu bapaknya yg menjerit,lagi haru.hehe

shaliza said...

Mr.PB: ngeng2x

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi