Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

February 16, 2011

bila dah tahu meminta


salam...
ya, n3 ni mmg relate ngn najibah...
biasa la blog ibu2 kan->mesti berkisar ngn kisah ank2.
.
.
anak ibu ni dah tahu meminta kisahnya...
abah dia yang cite ni...
kisahnya, ada org tanya dia 'ibu mana'
dia pun jawab la, 'ibu gi kije, nanti nak beli nak laptop'
amboi2....laptop tu.
tapi mmg ada suatu hari tu dia ada minta beli laptop untuk dia.
baru 2 tahun dah tahu minta beli itu ini...
sekarang, kalau ada org bagi duit kat dia, mesti dia kasi ibu untuk simpan->nak beli laptop katanya...
huhu so lovely.
nanti insyaAllah ibu belikan yang menan punya ya->mainan la dulu, dah besar sikit ibu kasi yang real...
lepas ni tak tahu la apa lagi yang dia minta.
.
.
.
tapi betul ke tgk skrin/tv lama2 boleh rosakkan minda anak2?

4 comments:

linziana said...

Pada pendapat lin kan liza buat apa pun kalu berlebihan adalah mudaratnya...hmmm ..berpada-pada itulah sebaiknya.Anak lin pun suka tv jugak.Baca bukunya tak nak.slow and steady lah jawabnya.Pada lin lebih baik lebihkan aktiviti untuk menambahkan ransangan motor and minda.almaklumlah nanti masuk sekolah bukan 100% pakai pc.kan?

shaliza said...

Lin;betul tu...

aNoY said...

2-2 kene kot. sbb modul budak2 nak blaja ni byk dari internet tu satu, nak carik buku pun mkn masa jgk. jadik seimbangkan 2-2 skali bg budak2 ni tak lupakan buku dan celik teknologi (betulll cume jangan berlebihan...bahaya)

shaliza said...

dilla; Thanks.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi