Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

February 13, 2011

Cerita Weken

sama cam biasa.
weken yang rutin.
cumanya, minggu ni buat kek untuk poksu najibah.
pagi sabtu tu bangun lepas bekfes ketupat sotong terus buat sementara assistan belum bangun...
tapi belum sempat pukul telur cik assistan dah bangun.
so "terpaksa" korbankan tepung & bahan2 lain untuk cik assistan...
jom layan beberapa gambo yang sempat diambil.
.
.
.
"Selamat Hari Lahir Farhan"
Alahmdulillah, syukur pada Allah untuk segalanya.
(cerita farhan ada n3 sebelum ni, malas nak backlink sb taknak ingat apa yang terjadi)
Apapun saya sangat gembira dengan dia sekarang.
Semoga Allah sentiasa memberi petunjuk untuk dia.
Semoga dia panjang umo, murah rezeki dan dapat jodoh yang baik.
Kami semua sayang kamu Farhan.....

kek untuk farhan...cuba buat saja...tapi oklah jadi jugakla

Ok kita tengok chef kita...

.
.
.
hari jumaat ada pegi Tok Bali cari lauk
teringin nak makan ketupat sotong, so beli minta mek buat....
lupa pulak nak amik gambo yang dah dimasak...
bukan makan bnyk pun, rasa je pun...nak makan tu beriya je.
keropok keping di tok bali adalah mahal, bagi saya lah.
sebab kalu kat pasar ketereh lebih murah...ingat kat tempat ikan banyak boleh murah, rupanya lagi mahal...kalu sedap takpe jugak.
Sekitar gambo kat pasar Tok Bali.
Akak2 & makcik2 ni sedang pilih ikan yang baru sampai...

bot2 yang baru berlabuh..

najibah yang takberapa in mood....
.
.

resepi mudah untuk dikongsi...cubalah.
bahan nak buat ketupat sotong->beras pulut, sotong sederhana (kalu besar sgt liat), santan.
cara-> perah santan, pastu rendam beras bersama santan (dlm 10-15min), pastu masukkan ke dalam sotong, santan yang lebih masukkan dlm periuk untuk direbus. Masukkan gula+gula melaka. Rebus sampai pekat & pulut masak....

2 comments:

en_me said...

rajinnyerr makk.. ehehe

shaliza said...

en.me; biasa saja. Dah ada anak,kena la merajinkan diri:-)

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi