Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

February 08, 2011

cokelat & aiskrim

cokelat mlm tadi, dalam tu ada badam & kismis...pagi tadi dah bedal dek abah najibah dah, belum sempat anak merasa...tapi nampak najibah pun suka.
p/s Jeri jadi tak ni?
semalam buat dua benda ni untuk najibah...
sb nak sgt buat bendalah ni, anak2 ngasuh najibah suka sangat buat balik cokelat(sweets) & makanan yang tak sepatutnya untuk najibah bila balik dari sekolah->nak larang kang dikata terlalu berkira.
so sudahnya, buat sendiri dan bekalkan untuk najibah.
cokelat tu kawan lama yang bagi resepi->lama dah dapat, tapi bahan takder so mintak tolong dia belikan...jadilah jugak. nanti nak kena pelbagaikan so budak najibah takderla jemu.

aiskrim buah mangga dan cokelat....siap gaduh2 ngan najibah->tak sabar nak makan aiskrim yang belum keras...huhu->excited sb kartun2 tu agaknya. Tgk petang ni kalu dia makan, ok nanti ibu pelbagaikan rasa eskrim tu ya....zaman ibu dulu ada eskrim potong ngn dalam plastik panjang seposen satu....zaman sekarang macam2

aiskrim tu cuba je...buat dari susu dia cuma tambah rasa je. bukan tambah perasa tambahan la, itu mana boleh untuk budak kan, tambah rasa contoh cokelat, buah-buahan.
semalam buat cokelat ngn buah mangga. Ada stok mangga, so buat mangga la. blend & hiris nipis untuk taruk dalam tu...harap sedap & najibah boleh terima.
najibah mmg susah nak minum susu lepas dah cerai susu hari tu. so far, sebelum ni susu dia saya ada buat agar2 & puding->ini mmg dia makan. kalu setengah loyang kecik tu habis dia makan..
ok la kan, dari tak minum susu langsung.

Tapi serius mmg susah nak tarik budak nak suh makan. kalu makanan merapu tu cepat je. Abah najibah kalu nak suap makan kat najibah,mmg sampai budak tu jerit takmo....
tapi kalu time dia ada selera mmg takpayah paksa, siap dia pulak mintak...
saya peratikan najibah ni sekali sebulan mmg akan ada time tak lalu makan....time tu mmg bercinta la nak kasi dia makan.

2 comments:

Mama Kembar 3 said...

coklat tu nampak cam sedapppp sgt

shaliza said...

Mama Kembar 3;Tima kasih..

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi