Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

September 30, 2012

Belanjawan 2013


Belanjawan 2013 telah dibentangkan oleh YB PM kita pada jumaat lepas...
saya tak tengok pun...
satu famili tido tak sedar diri..
bangun dah pukul 5 ptg...pastu plan on tthe spot nak gi ziarah tok chek pulak..
mmg takder la nak tengok.
.
.
tapi, jujurlah saya cakap...sebelum2 ni pun saya tak pernah ambil kisah langsung dengan 'belanjawan" ni.
saya mmg tak tahu apa pun pasal ekonomi...teruk kan saya?
.
.
jadi apa ispati belanjawan tahun ni?
kata orang ini last belanjawan sebelum PRU13 ya?
hehehe
saya yang dapat lebih untuk belanjawan kali ni?
saya dengar orang bujang pun boleh dapat saraan 1Malaysia jugak.
pastu ada diskaun macam2...baguslah.
apa yang penting rakyat pun sama2 dapat rasa kekayaan negara tu:-)
hehehe
.
.
tapi lewat petang tu...masa kat rumah tok chek saya dapat sms dari mykakak
hehehe
...ayat lebih kurang dia....gula naik rege esok...dah ada stok ke?
huhuhu macamkan nak simpan stok bertahun:-)
.
.
rakyat marhean macam kami ni..tu ajalah yang dikisahkan:-)
dah itu yang jadi keperluan kami si rakyat jelata-gula,minyak,tepun,beras,sabun (keperluan asas)
.
.
impaknya...mungkin akan ada kenaikan harga makanan nanti..walau dorang gesa jangan naikkan harga makanan...gesa jer..tapi mana dorang tahu peniaga naikkan @ tidak kan?
tapi kebanyankannya naik la:-)
dorang tak umum pun harga barang tu naik jer sokmo:-)
tak pernah nak turun2:-)
.
.
.
hehehe senyum jerlah boleh:-)

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi