Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

September 17, 2012

Tergamaknya kamu

minggu ni cuti panjang semuanya ya..
staff suka lah kan...yang tak suka boss2 la...
hehehe .
.
.
tak suka baca sorat kobar pagi ni ..
berita orang tak betul buang anak kecil itu...LAGIiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
kalau lah diletak (tinggal) kat tempat selamat ok la lagi...
ni tergamak dia CAMPAK dari tingakat 3...nauzubillah..
ishhh..ni kalau dapat kat aku ni...aku campak dari puncak gunong stong terus..
biar tak jumpa terus jasadnya..ishh geram betul..ko tak rasa sakit ke..ko dah carry anak itu sampai 9bulan...tergamak pulak ko buat macam tu...
apa rasa ank itu..esok kat sana kelak, ko jumpa la anak kamu itu...dia alhamdulillah dah kat syurga..yang ko terhegeh2 la nanti..dan mungkin akan minta tolong anak itu nanti...tolonggggggg
.
.
orang kata berita buang anak akan agak kerap la di bulan sept ni...yelah lepas 9 bulan sambut New Year katanya...tapi betul kan..cuba kita perati...lepas acara sambut menyambut tu...akan adalah berita yang tidak ingin kita dengar ni. Tapi tulah kan...masih jugak berlaku.
.
.
anak2 muda sekalian..saya amat faham gelojak jiwa anda semua..saya juga pernah muda...tapi tolonglah jaga batas pergaulan anda semua...jangan lah terlalu rakus nak bersuka ria..hingga lupa batas. 
sedangkan kita buat semua pun ada batas..limit, inikan maruah kita..peliharalah kalau kita rasa masih ada MALU dalam diri...wallahua'alm.

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi