Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

December 02, 2013

02.12.2013

Assalamualaikum w.bt

dalam sedar x sedar dah pun hujung tahun...
semalam 1.12.2013 genap 18thn arwah pergi...begitu cepat masa berlalu..Al-fatihah, Ya Allah, sampaikan salam rindu anak ini untuk arwah ayahnya...semoga dilapangkan kuburnya seluas-luasnya.
Jadikan aku anak yang soleh Ya Allah, untuk sentiasa ingat kpd kedua ibubapa dan tidak lupa untuk mendoakan kedua-duanya.....
.
.
hari sabtu lepas saya dan abang ke seminar 'celik famili' anjuran as-sowah (Prof Muhaya)
best sangat...sehari suntuk duk dalam dewan x sedar pun...syukur Allah bagi peluang menghadiri seminar itu...banyak betul kesilapan2 sbg anak-ibubapa-saudara-kawan yang perlu diperbetulkan....semoga kami dapat amnfaat dari apa yang kami dengar.
Team As-sowah ni bagus sangat...penuh amanah & tanggungjawab. Saya tercicir handphone masa seminar tu.....bila call salah sorang staff tu ambil & simpan kan...siap hantar kpd saya kat ofis semalam...tengok lah bila kita berada ditempat manfaat, tiadalah kejadian buruk2 kan...cuba hanphone tu hilang kat shopping mall @ tempat2 yang boleh melalaikan...alamatnya, semua pun tahu lakan....keberangkalian untuk dapat balik tu rasanya 1% persen pun payah:-) Alhamdulillah...

kami  x amik pun gambar dgn Prof dan panel2 lain....bukan taknak...abang saya tu rindu sangat dah kat anak2 dia...huhu takperlah.....dia bukan biasa tinggalkan anak2 dia sehari suntuk...biasa kalau hari kejer 2-3 kali dia balik tgk anak2 dia...keje sendirikan...hhehhe. 

tapi saya sempat amik dgn Us.Roslan..bila time rehat untuk makan & solat tu..jumpa kat booth, dia mmg tunggu sapa2 nak amik gambar ngn dia...nice sangat Us.Roslan..lembut jiwa dia...setiap kali cerita pasal anak2 + ibubapa, mesti airmata dia tumpah.....

p/s minggu ni nak kena amik cuti bayar balik masa tinggalkan anak2....& nak pergi lagi seminar macamni bila ada peluang...insysAllah.

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi