Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

December 23, 2013

Jaga maruah kita

Assalamualaikum w.b.t

sebagai wanita...aurat kitalah maruah kita....
saya bukan nak jadi ustazah atau nak tunjuk bagus, saya dulu pun pernah melakukan kesilapan ini, ini semua untuk mengingatkan diri saya sendiri dan saudara-saudaraku sekalian,jagalah maruah kita. Jangan sampai kita berzina tanpa kita sedar....sekarang ni bila tengok kaum saya (wanita) yang "bertudung" tapi tidak menjaga maruah mereka...betul mereka telah bertudung, tapi bila berlegging, pakai baju bershape, nipis....itu semua bukan mengikut syariat....pakaian kita kena LONGGAR dan tidak nipis sehingga nampak tiang kat dalam....harap faham lah ya....tak semestinya kita kena pakai jubah sepanjang masa....baju biasa pun okay yang penting longgar & tidak nipis....jangan nampak bentuk tubuh kita...ayuh ya semua kita sama2 berubah untuk kebaikan kita:-) Ibu,Mama,Mak tolong tengok pakaian anak2 perempuan kita ya....jgn jaga pakaian kita jer...anak2 kita tak kisah apa dorang pakai:-)

1 comment:

msredcheesecake said...

kita nak tutup aurat kerana Allah kan? so kenalah ikut syarat yg Allah dah tetapkan camne nak tutup aurat...

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi