Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

April 20, 2014

do you want make a snow man.....

Assalamulaikum w.b.t

hmmm sapa yang tengok citer animasi Frozen tahu la agaknya lagu tu...
ni hah kakak najibah...dok tengah syok dengan citer Frozen tu...
saya ni tak tahu pun pasal frozen ni...minta ofismate d/load citer2 terbaru untuk anak2 (maklum rumah takder TV) citer download jer lah boleh tengok:-)
antara movie yang dia kasi citer Frozen tu lah...hari2 lah buka tengok...ada yang lain jugak...tapi Frozen la yang jadi idaman hati...syahmi pun terlibat sama....haha. Ibu pun layan lah jugak...ibu kena layan sebab nanti dorang akan tanya macam2...cerita2 lain pun macam tu lah jugak....ibu kan...kena tahu macam2:-)

kadang anak2 ni lagi tahu dari saya, macam ada satu kartun tu apa ke nama ntah, "umizoomi" kalau tak silap saya...ada uncle sepupu dia bagi hadiah buku umizoomi tu...pun saya tak tahu ada kartun tu...dia siap cakap ni umizoomi...weh la budak...semuanya pun tahu kalau bab kartun...masa bila dia tengok pun tak tahu la...iyalah pagi smpi petang kat sekolah...di rumah pulak mana ada Tv...
satu yang saya perasan dengan najibah ni bila dapat buku (exercise) mesti nak habiskan cepat2...kitalah yang letih melayan....huhu...ibu jgn malas2 ya:-) Macam dulu masa mula2 dapat buku latihan kat tadika, bayangkan cuti hujung minggu tu habis dia kerja kan...huhu...rasanya dalam 5 biji buku kut...untuk budak umur 4tahun....hahaha tahun ni cikgu dia tak kasi bawa balik rumah...semua tinggal jer kat tadika...nasib awaklah kakak..sapa suruh over exited sangat:-)
nilah team UmiZoomi nak pergi carnival katanya:-)
inilah budak yang tak sabar sokmo bila ada buku baru...yang geramnya buku lama dia buat2 ignore.... cepat sangat la hai kamu membesar ank oiii....asyik kena buli dengan syahmi jer kakak...kami suami isteri pun sama...budak nak perhatian lebih katakan...tak lama lagi jadi abang kan:-) nanti saya citer pasal anak bujang saya pulak lepas ni...tu jerlah modal saya kan:-)




kakak sedang nyanyi ala frozen la tu...perasan banyak budak ni..."Elsa...wake up..wake up...do you want make a snow man"....huhu ibu pun nak jugak...




2 comments:

insan marhaen said...

Sama la macam masa kita masih kecil dulu...

shaliza said...

IM; a'ah betul...saya masa kecik dulu pun suka sangat perasan nak2 bila kat depan cermin...;-)

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Nur Najibah

Muhammad Syahmi