Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

February 03, 2015

Masa = Time

Assalamualikum w.b.t

Dalam Al-Quran pun ada surah 'MASA'
Allah nak kita tahu betapa pentingnya MASA
Semua orang dapat masa yang sama kan 24jam...
Yang membezakan cara kita menguruskannya...
ada orang rasa banyak sangat masa dia...tak tahu nak buat apa
ada pula tak cukup2...

Macam saya, lepas maghrib, biasa kami makan malam...
nak makan sebelum maghrib tak sempat..balik pun dah sore..
biasanya lepas makan tu mata saya mmg dah nak terkatup dah...aka mengantuk la wei...
hasutan setan sungguh...isya belum lagi tu...tapi mata macam kena gam...nak-nak pulak kena tido kan si saniy...jadi dgn ibu sekali lah terbabas...tulah jadinya isya tu pukul 4-5pgi baru perform...huhu

Tapi saya perasan bila saya lawan ngantuk tu...lepas tido kan saniy dalam pkl 10, saya x tido, mmg boleh settle semua urusan rumah tangga...macam lipat kain...kemas mainan anak...tunggu kain yang basuh siap...x pulak ngantuk...solat isya pun boleh buat sebelum tido:-) Tulah saya..nak lawan ngantuk tu jihad jugak kot...lawan hasutan setan kan? Yelah dibuatnya masa tido tu Dia amik nyawa saya selamanya...huhu kemana lah saya selepas itu, nauzubillah...takut la weh. 

** Pengajaranya di sini, kena solat awal waktu...x boleh tidak. Dengan itu masa kita akan lebih terurus :-)

4 comments:

Nooriah Abdullah said...

betul tu solat di awal waktu supaya kita tak terbabasss

Najib Ariyan said...

nasihat seorang ustazah kepada kawan saya: selesaikan urusan dengan Allah.... urusan dengan dunia akan jadi mudah dan selesai juga... insyallah

Chik Att said...

Insyaallah .... kita berubah menjadi yang lebih baikkan. Memang kadang2 ..... kita alpa.... CA pun sama . jom kita solat awal waktu ... Insyaallah kita akan rasa nikmatnya ...

insan marhaen said...

teringat semalam saya singgah makan di restoran mee sotong. sebelah tu ada kedai baru buka namanya...KOPIE TIME...

sori.. out of topic..

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi