Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

February 17, 2015

Solehah

Assalamualaikum w.b.t

Dimana letaknya soleh/solehah ini...
takkan sekadar ucapan dibibir...
perlu lah selari dengan perwatakan jugak..

ni tak...quote "semoga saya jadi isteri solehah"
tapi...Allah saja yang tahu...

bukan nak nampak alim...jauh sekali wara'
tapi saya confius, bila kita quote macam tu,
tapi hak Allah kita nafi...
pakaian tak tutup aurat..
bercakap tak fikir pasal perasaan orang...
itukan semua kriteria untuk jadi solehah/soleh (banyak lagi lah...amal ma'ruf, nahi mungkar)
bukan setakat menjadi isteri yang disayangi suami...
sayang la sangat, aurat kita pun tak jaga...sayang apa macam tu?
betul "saya solat" tapi solat yang tidak dapat mencegah dari kemungkaran...how?

wallahua'lam....semoga kita semua beroleh hidayah & taufik.

2 comments:

Najib Ariyan said...

pandang yang baik... yang baik yg kita pandang akan masuk dalam hati kita... dan akan menjadi diri kita... kalau pandang yang buruk, yang itu akan masuk dalam diri kita... hati hati

aizamia3 said...

setuju dengan Najib Ariyan.. ;)

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi