Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

December 02, 2007

desert

semalam borak2 ngn MIL,dia citer la yg abg ni cengini,cengitu bla bla...aku yo yo je...bnyk mulut gak MIL aku ni (dlm ati je la). Satu yg aku amik port ialah abg aku klu blk keje mesti nk teh O suam ngn apa2 la wat minum petang. MIL aku ckp klu tak buat kuih pun atleast biskut kering cicah air teh O pun takper....huih pemakan gak abg aku ni. No wonder la apa2 aku mks semua bedal...nak jd citer aku pun buat la puding roti. Dah aku tgk roti kat umah mak tak terusik2. dah siap masak aku masuk icebox,pastu gi amik abg. then smpi umah tgk puding belum keras lg tgu dulu,so abg minum air teh O ngn kole ubi mak buat. Kami gi jln2 jap pastu blk umh....amik puding potong siap2...abg pun rasa...bab ni yg buat aku terasa ni....mula tu dia ckp bau beshh pastu dia rasa...emmm dialog dia "sedap dah ni T,tp klu keras sikit macam MA abg buat mesti lg sedap"....aku pun apa lg...terasa la beb...sikit2 MA dia.Aku tahu la MA dia masak best. Aku pun wat muka...terus angkat kain kat ampaian then wat2 lipat kain....dia tanya naper? aduih...ni buat aku nk nangis...dlm ati aku "sabar CT,baru lg kan,mesti la take time nk adapt semua tu" Tp betul tau,aku terasa dia ckp camtu. Abg, I need to understand you a lot! You too!!!

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Nur Najibah

Muhammad Syahmi