Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

July 10, 2008

suspens...

tiba2 je kan....hapdet jrg2 tetiba suspens...
takder apa pun sbnrnya....
just mlm td...pas mkn...aku pun borak2 lebih kurang ngn mak then gi solat sb dh ngantuk kan...
aku ni tdo awai tau...pkl 9++ aku dh ready nk tdo....hehehe...standard kg aku ni...
abg x tdo agi dia nk siap keje dia...
aku pun msuk bilik nk solat....
pas solat nk lipat kain semayang tuh aku tgk ada darah tau kat kain semayang aku....bleeding ke aku....
cuak la aku kan...tp aku sempat pk yg aku tak sakit ke apa kan...sempat lagi tu...yela kan...ank 1st sape tak cuak kan....
aku ckp nape ni....tgk2 kaki ku berdarah....uhhhh lega sih....baru aku igt kaki aku luka...agaknya terkena apa2 tu yg berdarah balik tuh...nasib baik...alhamdulillah....
aku pun ltk la kain tu dlm bakul...mls nk gi letak mesin basuh kt dapur....then aku kedeboommm....
abg masuk bilik dlm pkl 11++ gitu....siap2 nk tdo dia pun nmpk la kain semayang yg berdarah itu...hah apa lagi...terkujat la member....T nape T (T tu nm aku famili panggil)....sakit ke....aku senyap je...dia tak puas hati kan...dia kejut aku...tnya nape kain semayang ada darah...aku ckp la takder apa...pastu dia tanya tu darah apa....aku ckp la....bla...bla...aku nmpk muka kelegaan dia....hihihi....tp aku pun cuak jgk td kan....ha seri la kan....tp serius aku takut tau klu jd apa2....nk terima hakikat tu yg susah....tp klu Allah dh takdirkan begitu siapa kita nk menidakkan takdirNYA kan...so berserah la kita padaNYA....insyaAllah kita pasti redha.....wallahualam....

3 comments:

RieNa said...

salam..
hai,slmt berkenalan..
kita pun baru peknen..mcm awak jgk..anak sulong..
so,pakat2 laa kita jg diri baik2..
moga Allah sentiasa melindungi kita..amin...

jemputlaaaa dtg 'umah' saya..exchange link ya!

cmba said...

isk ko nie..mmg suspen!!aku bace pun suspen...hehehhehe...
aku doakan semoga ko selamat hendaknye..brp lame lagik nk due nie?

shaliza said...

riena;ok saja...nnt sy add
shima; hehehe suspens ya...thanks nok!

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi