Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

August 24, 2011

Kenangan Raya

kenangan raya mmg bayak...
raya dulu ngn sekarang jauh sangat.
dulu main bunga api relax jer..
dulu dapat duit raya 20sen pun ok
dulu pegi raya ramai2 ngan kawan dengan senang hati
dulu sapa dapat kad raya banyak kira top la dia
dulu baju raya siap gantung depan lemari, kejap2 try sampai la raya kasut pun sama...try sampai nak lunyai, maklum bukan senang nak dapat, sekali setahun je.
.
.
banyak la kenangan lagi.
anak zaman sekarang nak kumpul apa la ya nak buat kenangan..
sebab serba serbi senang dapat...bukan sekali setahun macam saya dulu...
huhu
baju baru? rasanya tiap kali gi mall beli baju baru untuk anak2
kasut baru? kalu pun tak selalu tapi rasanya boleh tahan jugak
duit raya? rasanya budak sekarang mana jeling dah duit syiling kan?
bunga api? ada yang main tapi tak meriah macam dulu...
.
.
apabila kita susah nak dapat jadi kita akan lebih menghargai....

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi