Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

December 17, 2012

Nak memenangi hati anak

(untuk hati suami tak perlu dibincangkan disini:-))
Jadi ibu ni bukan senang kan...
nak memenangi hati anak tu rasa macam huh..banyak manalah sayang ank itu pada kita:-)
itulah yang rasa sejak jadi ibu ni..walhal kita tahu "setiap anak akan menyanyangi ibunya" walau macamana sekali pun.
.
.
jadi untuk memenangi hati anak, saya nekad nak:-

1- nak belajar masak - bukan lah tak tahu langsung, tapi nak pandai masak macam2. kalau boleh apa yang anak nak makan tu pandai buat, bukan pandai beli:-) huhu

2- nak belajar jahit - ini mmg saya failed. kakak2 saya semua pandai menjahit (menurun dari mek saya yang dulu adalah seorang tukang jahit)..saya adalah pandai pakai saja...jadi saya nak sangat anak2 saya pakai baju yang saya jahit (anak pompuan la kan, baju kurung)..anak lelaki takkan la kut...tapi mana tahu kemeja pun boleh jahit kannnn (mek saya dulu baju kemeja adik dia yang belajar kat U dia jahit sendiri - impress kan? (kenapa la bakat dia tak menurun kat saya ni) ....Mana nak belajar ni:-)
baju kurung pertama untuk najibah dari ibu....bangga rasa bila ank pakai apa yang kita buat. saya ada buat skirt untuk najibah jugak:-) walau jahitan nya tak secantik tukang jahit, tapi untuk mula2 ok la rasanya..kena usaha lebih lagi..nak beli kain banyak2 rasanya:-)
3- nak tambah (hari2) ilmu - ini tak kira la ilmu apa sekali pun (agama apa tah lagi).

itu je la dulu yang teringat...kalu boleh nak jadi superMOM:-) hohoho

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi