Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

December 24, 2012

Sate ikan

Assalamualaikum w.b.t

Sate ikan ni budak2 mmg suka (org tua pun tak kecuali)
sangat popular di kelantan (tempat lain saya tak tahu)
masa sekolah dulu, balik sekolah boleh dikatakan hari2 beli sate ni...
murah jer dulu, dan sate pun gemuk2..
sekarang, ni saya beli kat pasar tani di Machang, 20sen secucuk..ok lah kan nak rasa.
anak2 saya belum pandai makna bendalah ni...tapi nak beli kena pilih2 jugak....yang penting kebersihan si penjual tu:-)

2 comments:

aNoY said...

nak mkn sate ikan...kene la pegi skolah blk ;)

time aku skolah dulu fav beli sate ikan, kopok leko, jambu batu + air limau. tak belanja kat skolah pun takpe, asalkan dpt beli kat luar. lama dah tak mkn sate ikan niiii. kecur air liur......

shaliza said...

dilla; kenangan kan:-)

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi