Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

January 06, 2013

Anak solahah saya : Kakak Menangis

Assalamualaikum w.b.t

Hari kakak nangis takmo dok tadika...
aduhai kakak..rasa kesian pulak biarkan dia nangis dan lepaskan pada cikgunya.
macam tu rupanya rasa bila anak nangis taknak duk sekolah..lagipun mmg cikgu dia pun minta kita cepat2 tinggalkan sebelum dia nangis lebih kuat. Agaknya dia syok dok rumah 2 hari cuti weken, tu yang takmo dok tadika bila hantar hari ni:-)
harap tak lama la dia berperangai macam tu:-)

p/s saya ada baca tips pasal anak nangis taknak ibu (parents) tinggalkan..
In sha Allah boleh berkongsi bersama. Semoga anak2 yang takut untuk kesekolah akan rasa tenang bila parents amalkan doa ini.Sila ke page Ikhtiar Muslim untuk mengetahuinya.

Banyakkan baca Al-Fatihah, dan berdoa semoga hati anak2 kita lembut dan tenang. Serta diterangkan pintu hati mereka nak menerima ilmu.

re: bukan berlagak tahu..sekadar berkongsi.Saya pun risau ni:-)

2 comments:

shafida said...

sayapun sudah menghantar ank ke 3 saya ke pasti..baru beumur 4 tahun,,dia nak pergi sekolah...harap2 panas sampai ke petang ....jangan ler dia nanges xnau pi sek tengah taun annti..huhuhu

shaliza said...

shafida; saya pilih untuk hantar sebab kalu dok rumah pun bukan buat apa..asyik tgk cartoon jer...kalau kat sekolah tu ada jugaklah aktiviti lain.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Nur Najibah

Muhammad Syahmi