Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

January 16, 2013

ohh boo-larr

Assalamualaikum w.b.t

Hmmm debar sengoti male tadi..tapi keputusan adalah muktamad 1-1
Masih kekal dengan rekod tanpa kalah ditempat sendiri.
Saya tak pergi pun..anak sekolah mana boleh nak gi kalu tak bukan cuti sekolah.
Tapi che abang saya pergi...dia cakap "meh2 nok pere" - macam nak berperang!!!
Apa taknya..geng2 johor datang bawa askar tu..siap bawa M-16...aduhai
Sampai macam tu sekali. Patut ke buat macam tu?
Apa ni? Kami pun orang Malaysia ok.
Cumanya kami ada semangat Tok Janggut tu yang pantang dicabar & dilawan..
Seluruh pelusuk negara ada kami..sekali orang usik..mmg kami akan ingat tau.

Main bola buat cara main bola la..tak payah la sampai nk bawa askar..
kami tahu hormat orang bila orang pun tahu hormat kami.

boo-larr tu maksudnya sudah la..
bukan sudah la tak payah main bola, tapi sudah2 la nak provok kami.
Sarang tebuan kalau tak usik tak apa2 kan?
main la secara pro..kata semuanya profesional:-)
tengok la...ini yang mereka bawa:-) saya amik dr FB Kelantan The Red Warriors Malaysia. Ooo patut la dia nak lawan "worriors" kan tu yang bawa 'bedil' huhuhu:-)

2 comments:

RieNa said...

jauh beza anak raja neg tu dgn sultan neg kita. anak raja dio kena iring dgn askar senapang bagai, sultan kita selamber je. itu baru anak raja, kalau jd agong esok2 mcm manalah agaknya. risau.

shaliza said...

Riena; Makin galak pulak ore luar speku macam2 kpd kelantan.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi