Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

April 18, 2013

Anak solehah saya: Iqra

Assalamualaikum w.b.t

Najibah ni..saya tak tahu la nak describe macamana:-) 
macam2 peel dia...huhu
kalau bab ngaji tu...nak baca yang tinggi jer...
kalu boleh nak baca Al-Quran terus...sebab dia dok tengok kita baca Quran kan..dia pun sama nak baca jugak:-)
dan kalau baca iqra dengan tokmek dia tu nak baca iqra yang tinggi jugak..huhu
saya biarkan jer la..tapi ada jugak la cakap elok2 kat dia kena baca step by step..kena mulakan dari bawah dulu...tapi dia ada rasa nak mengaji tanpa disuruh tu pun dah syukur banyak sebenarnyakan? so biarkan la:-)
ada suatu malam tu...budak2 ngaji datang..dia pun pretend lah macam dia tu tokmek nak ajar lah konon2nya..
saya tengok jer dulu..ialah budak2 tu baca dah iqra3 ke atas semuanya...saya tak expect pun dia boleh baca....
sekali dengar dia cakap "ni gapo", dan dengar lah dia sebut hurup2 iqra tu:-)
eh...saya macam eh betul ke budak ni dah boleh baca sampai situ...patut la bila saya ajar iqra 1 dia main2 jer..geramla tu kan...iya lah dia boleh baca yang tinggi lagi,ibu dok ajar iqra1 jer.....(mungkin dalam hati dia---alahai asyik duk baca ni jerkan).......aduhhhh(**tepuk dahi ibu) tu la...underestimate sangat kan:-)malu pulak ibu dengan kamu najibah...hehe..nanti kita ngaji sama2 ya..kakak follow ibu, ibu percaya kakak boleh baca quran sendiri pulak nanti:-)
tengok ustazah kita tu...siap minum air lagi..kering tekak agaknya:-)hehehe..jgn ikut ustazah ni, sebab tak pakai tudung:-)
tu gambar semasa....kita tengok gambo dulu2...jadi tak mustahil la najibah suka nak pretend macam tokmek dia.....jap saya up gambo lama dia ya...

tecik lagi ni...dalam 5-6 bulan kut..
hah ni dah besar sikit..1th++ garang ooo ustazah ni:-)siap pegang rotan lagi...banyak lagi rasanya gambar dia tapi lupa dah simpan kat mana...huhu
p/s..kalau kita bila dah biasa dengar @ lihat pasti akan cepat belajar..macam tulah anak2 kan..nampak dorang suka main tapi dorang perati jugak:-)fast learner.

p/s mana tak underestimate..sebab masa hantar pergi tadika asyik duk muncung jer...ibu ingat kamu belum belajar betul2 lagi...rupa2nya itu hanya drama jer tu..cikgu cakap lepas ibu pegi kamu akan okay dan follow anak2 lain jugak...alahai...mulai sekarang ibu takkan underestimate kamu lagi..kamu budak bijak:-)

4 comments:

Shiela Luddin said...

betul2 tue otak ank2 nie cepat tangkap/belajar..kalau benda baik yg dia dapat baiklah jadiknya jugak..:)

bagus Najibah,gud girl..!!

shaliza said...

CheNamNam; besar harapan agar benda elok jer yang dilihat & diserapnya:-)TQ

mrs adam said...

anak kedua saya baca iqra' lambat,kalau peter & jane(buku bi) laju la pulak.risau jugak pasal iqra' tu.tgh usaha mcm2 cara ni

shaliza said...

mrs adam; anak2 lain tahap penerimaan & akal mereka kan..masing2 ada kelebihan & kekurangan,kitalah yang membentuk dan menghalakan mereka kearah mana, insyaAllah.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Nur Najibah

Muhammad Syahmi