Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

April 22, 2013

Takziah

Assalamualaikum w.b.t

Allahuakbar...3x
Pasti semua yang ada akaun sosial dah tengok video eksiden yang menyebabkan 5 maut itu..innanillah
rasanya tak perlu lah saya share video tu...Al-fatihah...doakan mereka semua.
zaman dah berubah kan....niat mmg nak menolong...tapi merakam lebih perlu agaknya...wallahua'alam.
sedih..saya tertengok video tu, ada mangsa tu mmg masih bernyawa...tak boleh ke kita sebagai sedara seislam, ketepikan niat nak merakam tu dan tolong hamba Allah tu ucapkan kalimah Allah...tu lebih penting rasanya...kalau tak, tak payah la nak berbondong2 nak ramai2 berenti tengok....kesian mereka, mereka dalam perjalanan terakhir kut...sanggup kita tengok jer mereka dan teruskan "tugas" tak bertauliah kita sebagai jurugambar....Allahurabbi.
Itu yang telah lepas...lain kali beringat lah...sebab masa kita pun akan tiba juga...tahukah kita siapa yang akan tolong kita? Tak tahu kan...jadi ingatlah sebelum kena...wallahu'alm (nasihat utk diri sendiri juga**)

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi