Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

October 09, 2013

Mari belajar bahasa

Assalamualaikum w.b.t

hmmm hari ni nak ajar satu perkataan kelantan...saya pun x biasa guna perkataan ni, tapi bila ada cerita pasal makan kt sebuah restoren kena smpi $6000...banyak tu (bagi sayalah) tiba2 teringat pulak dgn satu perkataan ini.
Perkataan tersebut ialah "SPELEK" sebutan sepe-lek. SPELEK ni macam lebih kurang maksudnya, tipu la...macam kita bayar $20, tapi nak claim punya pasal kita minta kedai letak dalam resit $50...tu contoh....
dalam kes kat atas tu saya tak tuduh dia buat spelek....mungkin betul la tu...sb orang yang makan tu dah 400++...so logik jugaklah dlm 15/orang....tapi kalu biasa saya makan kat restoren2 makanan kampung ni..tak pernah lagi le kena charge smpi 15/orang...mmg ayam tu dibelah empat..mmg besar tapi tak sampai pun sebanyak tu harganya...
apapun cerita nya..spelek ni kes tipu2 la...hehe lain kali kita belajar lagi ya...

p/s sikit ke banyak..tipu ttp tipu kan?

1 comment:

Anonymous said...

suka dapat belajar perkataan baru. spelek. akan cari peluang untuk menggunakannya.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi