Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

October 06, 2013

borak kosong

Assalamualaikum w.b.t

Lama x cerita pasala budak 2 orang tu
takder apa2 yang menarik lagi pun...
tapi pening jugaklah melayan budak2 tu

sekarang syahmi suka benar pukul orang..silap sikit kenalah orang tu..
mana dia belajar pun x tahu lah...kadang geram jugak...kita marah, ok la lepastu dia buat lagi...aduhai sabarlah hati..bukan senang nak mendidik anak2 ni...banyak kan doa jerlah
semalam mmg saya geram betul..dah x tahan sangat takut tangan pulak naik...saya masuk bilik biarkan dia kat luar...hmmm berkesan jugak...sian pulak dia dok ibu2 kat luar hehe
bila dah keluar tu...saya ckp elok2 takmau dah buat macam tu...sian kakak asyik kena dgn syahmi jer...nak pulak sekarang moyang dia ada duk sekali...si syahmi ni pulak cicit "kesayangan" katanya (hmmmm) x boleh nak marah sikit budak tu, aduhai kita pulak yang dimarahnya....saya tahu dia nyanyuk..tapi sikit sebanyak ia akan menggangu proses saya mendidik anak2 saya:-(
entah lah....saya pun kadang kesian tgk dia..tapi bila dia terlalu melebih2 kan syahmi, sedangkan najibah dia ignore...ini buat saya sakit hati....nak marah tak boleh..sudahnya pendam saja dlm hati..huhu sakit tau tak...
nasib kakak ok jer...mungkin masih kecik so belum tahu dia dibeza2kan oleh moyang mereka...huhu. Saya pun tak tahu lah sampai bila, sb atok saya ni sudah x ingat kat rumah dia dah...yang dia tahu kat rumah kami tulah rumah dia...kami mmg bawa dia balik rumah dia setiap weken...dia buat tak tahu jer..macam pegi jalan2 jer..huhu..yang pasti cepat2 nak balik ikut kami...takut betul kalau kami tinggalkan dia...hmmm. Tapi syukur sangat sebab dia tak sakit terlantar...klu terlantar lagi susah kot....Allah bagi semampu kita tanggung. Walau pagi2 kena hadap dia membebel...biar jerlah...takut tau klu tgk dia pagi2...hishhh tapi kami diamkan ajer...dah tahu dia sudah tak ingat apa2..mungkin apa yang dia bebel tu lintasan perasaan dia dulu2..mana kita tahukan...apa pun saya harap dia sihat sehingga akhir hayat dia...

aik nak citer pasal budak2 tu..melalut citer pasal tok pulak..ni namanya banyak sangat fikir...ok lah sambung lain kali la pulak citer budak2 tu...

Salam 1 Zulhijjah....nak raya dah ni...

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi