Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

November 26, 2009

Persiapan raya

Raya Haji tahun ni takder buat apa2 pun.
Nak2 pulak semua org takder.
Cuma kami tiga beranak je.
Tapi kami sembelih lembu sekor.
Harap adala org nak menolong nanti.
nasib MIL dekat.
so blh la dia ganti jadi tuan rumah.
klu nak harap saya alamat takleh makan la org yang datang rumah nanti.
saya klu sikit2 boleh la.
ni ramai. Tgk tadi MIL dah buat ketupat.
emmm dapat jugaklah makan ketupat raya ni,tapi tak samakan dengan ibu sendiri.
bukan nak beza ke apa tp kenyataan nya begitu,walau sedap macmn pun org lain buat takkan sama ngn ibu sendiri.
takper la panjang umur blh rasa lagi mek buat ketupat,InsyaAllah.
Saya dok tgh pikir ni nak buat apala pagi raya nanti.
Kang org datang takkan nak mkn ketupat sesaja.
Ayooo barang pun belum beli lagi ni.
ish...hari ni mintak2 la sempat riki2 kedai jap.
Sapa yang kat Kota Bharu esp kat ketereh tu jemputlah datang umah ya,
Selamat Hari Raya....



1 comment:

Anoy said...

sama la kite...omak jauhhh nun..huhuhu

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi