Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

April 15, 2010

Apa nak dikata

balik keje semalam, sempatlah jahit kain baju kurung najibah.
tu pun lepas kena bebel ngn tokmek najibah...bila nak jahit...ulang2
najibah balik lambat,sb abah dia balik lambat...ibu tak pgi amik sb abah tak suruh..huhu

siap jahit mek ajak teman dia gi umah tauke dia,nak gi amik upah...so teman dia,
then dia suruh gi umah jiran nak bayar dia ais kacang, tak sempat bayar katanya.
so layan kan jer...

smpi umah plk,pok nik ngadu badan2 dia sakit..ubat habis katanya. dia tanya ubat bila sampai, saya tak tahu, sb anak dia kata tak tahu bila...so saya kasi ubat tahan saya punya,dah pernah kasi dia tu yang saya berani kasi tu...
orang tua biasa la,sakit situ,sakit sini...tak kisah lah tu.
urut la sikit2 belakang dia ngn minyak angin. dah tua ni mmg nak bermanja2 lebih...anak2? hmmmm malas nak stori dah.
tapi saya rasa semalam bukan apa,dia lapar kut tu yang mengigil. sb lepas makan malam tadi terus ok. semalam kat rumah takder sapa. mek gi spital tengok kawan lama dia sakit,so tak masak la semalam...tu yang dia lapar tu. biasa ada makanan kat dapur. Bukan kami kejam tak sediakan makanan ya...biskut2 tu dia tak makan, nak buat air sendiri pun tak tahu...so bukan salah kami,yang ada semalam bawah saji sesikat pisang,dia tak jamah.
Jaga orang tua mmg kena bnyk sabar,tu bila mek bising sikit ngn feel ntah apa2 poknik saya diam jer...klu nak kira sy lagi panas,biarlah kami jer tahu. ok lah,
saya dah hot ni bila teringat balik. saya benti sini jelah.lebih2 kang habis terkeluar.
daaaaa.....


No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi