Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

June 21, 2010

Kuih 'Tepung Pelita'



kalau kat kelantan kami panggil tepung pelita, kat luar tak pasti la mungkin kuih talam kut.
apa2 lah,janji sedap....letak kat icebox,ooo nikmat dimakan bila cuaca panas. Lemak2 manis. Sepatutnya letak dlm daun pisang yang telah dibentuk macam kapal tu..tapi tak reti la pulak so nak senang letak dlm bekas kecik2 itu....dahhhh siap.

3 comments:

Mr PenyuBiru said...

kalau kat bandar panggil tepung lampu picit.hehe

Anoy said...

aku suke kuih nih siti. hang buat ka. dulu time kecik....presentation dlm daun pisang rupe kapal. laa ni dlm bekas plastik je. tp kan...aku dah confius..kekadang beli tetiba ade jelly pulak. iskhhh tak gemar nau. yg asli jgk sodapppp.

shaliza said...

dilla; jom ah jalan rumah, nanti aku buatkan utk ko.

Mr.YB; hahaha

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi