Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

June 13, 2010

Melasak ya amat...

fuhhh (sambil kesat peluh menitik di dahi)
itulah yang saya rasa bila bawa najibah ke majlis akad nikah sepupu mlm tadi...
huhu letih ok
umo dia tak sampai pun setahun setengah lagi.
tapi dia boleh lari keliling masjid lagak macam budak umo 2-3 tahun.
saya tengok anak2 sepupu yang lain, yang baya dia elok jer duk kat pangkuan mak2 dia,
tapi najibah MasyaAllah...
hmmmm (sambil mengeluh ingat pada moment2 mlm tadi)
sampai ibu dia nak posing ngn pengantin pun takde chance.
agaknya dia tak pernah masuk masjid, so dia terpegun ngn keindahan Rumah Allah itu.
Yelah,dengan luasnya, pastu masjid kan cantik. itulah agaknya,dia menikmati la agaknya tu (sedapkan hati ibu yang penat kejar budak yang tak reti dok diam langsung)
ke memang budak baya najibah semua macam tu ke?
dulu tengok org duk kejar2 anak,hah sampai giliran saya baru tau,macamana....
ibu harap berat ibu mlm tadi turun lah najibah ya...
sedih tau bila ingat berat yang makin bertambah ni...semalam baru timbang...huhu dia naik lagi dan lagi..
setakat ni timbang tak pernah la nak turunnya.
ok motivate boleh tu,insyaAllah.

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi