Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

July 25, 2011

Asam gelugur

inilah buah asam gelugur itu...gambar amik kat en.google

asam keping yang kita duk guna wat masak tu adalah asam gelugur.
buahnya warna kuning bila masak...tahun ni agak lebat jugak buah asam gelugur kat umah Ma...kalu jual ni okay jugak....sapa nak beli asam keping...mari2 saya jual murah2...ada ke orang nak beli...alamak...nemind
.
.
.
buah ni kita kena belah nipis2 pastu rendam dalam air garam (ni untuk tahan lama) pastu jemur kering... dah boleh simpan...bertahun pun tahan...mek sokmo simpan stok...so senang anak2 pompuan dia balik kampung leh bagi2...kat kampung kita boleh dapat macam2....itu lah nak kena pelihara tu...kang semua benda takder dah nak sama duk kat bandar pulak semua benda nak beli...wallahua'lam.

asam gelugur sedang dijemur...again gambar pinjam en.google

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi