Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

February 08, 2012

kakak lagi

suatu hari dirumah tok sedara kakak..
.
.
ni citer kakak dengan onyang nyer la (yang pompuan sedikit nyanyuk)

onyang; lamo doh kak dok mari rumah deh (dah lama kakak tak datang rumah dia - padahal baru 2-3 hari)

kakak; kakak mari doh ke marin (kakak dah datang semalam - jujurnya anak2,belum mengerti & memahami keadaan semasa)

onyang; mari make ni (mari makan sini)

kakak; (sambil bawa adik dia pergi makan. Adik dok main2 makanan pastu ngamuk2 takmo kakak pegang dia, tapi kakak layan jer)

onyang;biarlah adik main, dia "bodo" lagi (biarlah adik nak main dia tu kecik tak tahu apa lagi - bukan maksudnya nak cakap adik tak cerdik....)

kakak dengar onyang dia cakap "bodo" terus marah onyang dia-nasib orang tua tu pun tak berapa dengar.

kakak; apa la adik tak "bodoh" adik comel.

hahaha kakak...dia belum faham apa maksud sebenar.
tapi bagus dia defend adik dia...lawak la kakak ni.

2 comments:

RieNa said...

kakak mmg mcm tu. jaga betul adik. kan? bertuah ada anak sulong mcm kakak. :)

shaliza said...

InsyaAllah Amin.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi