Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

April 26, 2013

Didik hati

Assalamualaikum w.b.t

Manusia ni tak pernah cukupkan?
Apa yang orang ada, itulah yang perlu kita ada juga:-)
tak cakap orang, diri sendiri pun berfikiran begitu...Allahuakbar.
kalau datang akal panjang..selamat la, tapi bila akal pendek mmg boleh jadi angkara..
huhu
jika dulu dengan orang sekeliling, tapi sekarang melangkah maju...dengan alam maya pulak...
nak2 pulak tengok freind dok share memacam yang mereka ada..kebahagian, kemewahan....kesenangan...aduhai, mula la hati ni terdetik macam2...bahagianya mereka...senangnya mereka apa nak semua dapat...kayanya mereka...huhu macam2 la...syukurlah..syukur la kita juga punya kehidupan yang mereka tak ada:-)

sedarlah wahai hati...orang payah untuk share benda yang buruk @ yang menampakkan kelemahan mereka selain yang baik2 & membanggakan:-)
sapa yang nak tunjuk diri buruk kan?
jadi tak perlu lah nak admire sangat pada kelebihan yang mereka ada, itu hanyalah pandangan pada mata kita sahaja...kita juga punya cara dan hidup kita...tak perlu nak cari kesempurnaan yang ada orang lain...

p/s tertengok gezek program prof muhaya dalam oasis tu...tu yang terkeluar entry ni..hehehe.."unfriend-delete" jika perlu:-). harap bermanfaat. Cuba countdown bila nak mati, insyaAllah hati akn lembut & nak buat baik sokmo:-)

1 comment:

Nik said...

setuju. kita Allah ciptakan ada kelebihan masing2 kan. so hargai apa yg kita ada.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Nur Najibah

Muhammad Syahmi