Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

September 29, 2013

bukan hantulah

Assalamualaikum w.b.t

macam2 hal...
mlm jumaat hari tu..macam biasa la kami ke pasar malam...dah rutin dah..tak pergi macam tak sah, klu pegi pun x tahu nak beli apa pulak..huhu
tapi ni bukan kisah kami pegi pasar malam tu...
kisah yang tak terjangka...
saya & abang mmg perasan on the way nak ke pasar malam tu selekoh tepi sungai, ada terdengar macam orang mengerang & macam minta tolong...
tapi masing2 buat  x tahu, sb gelap...iyalah mmg mulanya ingatkan hantu, tapi kalu dibuatnya penyangak nak buat macamana..iya dak...dunia sekarang takleh nak buat berani sangat...
nak jadi cerita, masa nak balik ada orang tanya saya (saya kenal & dah biasa pun dgn dia) ada dengar ke?
dia cakap dia macam ada dengar (sama macam kami dengar jugaklah)....huhu 
saya pun cakaplah..ke ada orang jatuh...then panggil la 2-3 orang lagi..sb nak suluh tempat tu mmg gelap...
sekali mmg betul ada orang jatuh kat situ..huhu kesian mungkin dah lama...
klu tak mlm tu bersejuk la dia kat situ...tak tahu la injured macamana..lepas saya call ambulance terus balik..tak tungu dah..dengar adik cakap takder apa2..syukurla...tapi bawa jugaklah ke spital sb ambulance pun dah sampai..dia xleh bangun sb tertindih dek motor dan mungkin pening sb terhantuk kat tunggul kayu..tu jerlah ceritanya...duk ingat bukan2 last2 mmg ada orang jatuh...klu semua buat tak tahu mungkin lain jadinya...wallahua'lam

2 comments:

azieazah said...

Yup. Kes camni selalu buat kita serba salah kan? Maklum la dah la malam hari, dengar macam tu plak. Saya pun kompom lari dulu...! hahahaha

tapi kesian orang tu kan?

shaliza said...

a'ah kak, kesian orang tu.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi