Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

November 17, 2013

Cuti sekolah bermula

Assalamuaalaikum w.b.t

Akhirnya...masa yang ditunggu oleh anak2 hehehe
saya dulu pun kalau cuti sekolah mmg ternanti2 la...
walhal bukan nak pegi mana2 pun:-)
tapi best la tak payah gi sekolah kan...boleh tido x kira masa...pulak tu time cuti sekolah biasanya musim hujan di kelantan...ooohhhh heaven la tido...sejukkan...pastu makan:-)
mana badan tak naik...

budak2 sekarang pun rasanya tertunggu tu cuti sekolah...masa untuk rehatkan minda...
tapi ada jugak parents sekarang cuti pun dikasinya anak2 tuisyen la...kelas macam2..itu masing2 punya hal lah kan...tapi bagi saya bagilah ruang jugak untuk anak2 kan...kita pun semua tahu, sistem sekolah kat negara kita macamana kan..pack sangat2...budak darjah satu pun stress...hahaha
semua terkejar2 saya tengok....tak tahulah nanti saya macamana bila anak2 masuk sekolah..huhu

sebelum cuti sekolah result UPSR keluar kan....ramai yang dapat straight A's...tahniah lah semua...anak2 blogger pun ramai yang cemerlang, tahniah semua....budak2 sekarang ni pandai2
kalau dulu nak dapat A semua tu aduhai...susah kemain..ke tak belajar? huhu
saya dulu dapat 1A 3B jer....

masa saya pegi hari penyampaian sekolah najibah semalam, ada seorang budak tu (6 tahun) dapat hadiah kecemerlangan macam2....jap2 nama dia dipanggil....mesti bangga mak+pak dia...
najibah 4 tahun...kemain dia cerita pasal budak tu...kakak sepatutnya dia panggil....kagum dengar 6tahun dah boleh baca jawi:-)
setahun dia kat pasti...macam2 la dia belajar...tahun depan insyaAllah kat situ lagi lah dia..banyak input yang dia dapat, cumanya masih belum hilang rasa malu dia tu...tapi hari tu pegi amik hadiah takyah suruh pun...dengar nama dia panggil terus pergi...huhu okaylah tu..dah ibu dia pun malu2 kucing jugak orangnya:-)

syahmi pulak hmmm...2-3 menjak ni makin menjadi manja dia...alahai..tahun depan ada adik tak tahu lah macamana.....manja sangat:-)...silap jawap apa yang dia tanya siap la...huhu lain anak, lain peel nya kan...apapun syukur..kurniaan Allah yang tak terhingga untuk kami:-)

1 comment:

azieazah said...

Yup, lain anak lain ragam. Semuanya menjadi permata hati.

Yang pasti cuti sekolah ni, stok makanan kena ada selalu.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi