Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

November 28, 2013

ini tak kelakar tau

Assalamualaikum w.b.t

Cerita ni tak kelakar tau tapi......
Sorang jiran tu sakit, then masuk spital...stroke...agak kritikal
nak jadi cerita, semalam (waktu dah nak maghrib) ada 'van jenazah' masuk kg...yang kalau bagi saya ada lah yang meninggal tu kan...
then saya & sorang makcik tu jiran jugak...tengok la 'van jenazah' tu menghala kemana...nak jadi cerita 'van jenazah tu masuk ke kawasan rumah yang sakit tu...yang pada saya sekali lagi dialah yang 'meninggal'....tapi dah waktu tu pun dah azan maghrib, pastu pulak nak minta abang pergi tanya khabar dia demam (teruk jugaklah-mengigil-nanti saya cerita kenapa)....so kami assume jiran kami tu 'meninggal' jerlah tunggu esok pagi la...sb biasa kat kampung tu jarang kebumi waktu malam kalau takder apa2 spt mati eksiden ke apa...nak tanya org masjid semua tak pergi masjid malam tu...so biarla macamtu jer lah tunggu esoknya....
.
.
esoknya...saya ke pejabat..lupa sekejap pasal malam tadi - yakni ada 'kematian'....loghat punya pasal sb dah lambat....smpi ofis teringat terus tepon abang dah selesai ke belum urusan....nak tahu dia jawab apa?
.
.
.
.
.
eh tak meninggal lagi la....'van jenazah' malam tadi mmg hantar dia..tapi belum meninggal...hospital takder ambulan nak hantar..dan dia mmg takboleh nak naik kereta...sb dah takleh nak duduk macam biasa...dia terlantar..so nak kena guna ambulan....tu yang pakai 'van jenazah' tu.....gulppppp ada jugak eh macam tu...aduhai...kan dah salah sangka...aduhaiiii.....cerita tak kelakar tapi rasa nak gelak jugak...huisshhhh tak baik betul saya ni:-)okay2 sowiii:-)
macam2 hal kan...apapun saya doakan yang terbaik untuk dia...semoga dipermudahkan urusan mereka sekeluarga.....

1 comment:

azieazah said...

Hahahah tergolak la jugak.

Sesapa pun pasti dok ingat benda yang sama jugak!

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi