Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

March 17, 2014

Tak normal

Assalamualaikum w.b.t

Kejadian ni Jumaat lepas...terkesima x tahu nak cakap apa...
.
.
"orang tak betul" tiba2 terpacak kat pintu dapur rumah...
masa tu duk sibuk masak...anak2 nasib baik dok atas...
kalau x silap, saya ada dengar bising2 kat luar rumah, ada orang dok bertekak macam tu lah dgn atok saya....saya buat tak tahu saja sb tahu atok saya tu kan dah ingat apa2...kalau dia nak marah, dia marah jer..tak kira sapa...semua orang dah tahu...tu yang buat tak tahu jer...
Tapi tiba2 "orang itu" kat pintu dapur rumah....mulanya saya ingat dia normal...tapi bila dengar dia cakap, sah orang tu tak normal....ketar kepala lutut saya masa tu...sb dia bising2, marah2. Mana saya nak ingat anak kat atas, mana saya nak keluar nak panggil abang kat belakang rumah...."orang tu siap masuk & duduk lagi....seram pulak, tapi dia tak bawa apa2 yang memudaratkan...cumanya mulut jer lah yang bising...hoiii pengalaman sungguh. Cepat2 saya panggil abang, dan masuk balik rumah...yelah anak2 ada kat dalam tu..kang di buat apa2...sesal tak sudah la jawabnya....
Syukur, bila abang masuk jer rumah, belum tanya apa2 dia dah keluar...tapi mulut tak berenti bunyi...adoiiiii
Dari mana dia datang pun tak tahu lah...saya tak kenal pun, tapi kalau mengikut mek, dia kata dia kenal...harap takder la lagi lepas ni...pucat lesi kut muka saya masa tu...iyalah benda tak diduga...

1 comment:

che mid said...

Alhamdulillah, tak de apa-apa yang buruk berlaku. Kena hati-hati lain kali ya..mujur le abang ada di rumah..

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi