Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

March 12, 2015

Doa berlindung dari fitnah dajjal

Assalamualaikum w.b.t

Sambil bersiap pagi tadi..dengar lah jugak sipi2 Tanyalah Ustaz...Tajuk pun lupa...bad me:-(

Antara intipati yg dapat saya ingat

- dunia akhir zaman, ujian mmg berganda
- iman setipis kulit bawang
- ilmu agama dihilang (diangkat oleh Allah) - banyak cara ilmu diangkat antaranya - mati org2 soleh.
- umat akhir zaman x tahu apa itu solat, puasa, sedekah dll...Allahuakbar, nauzubillah

banyak, saya tak sempat nak hadam...pagi mmg agak sibuk nak siapkan itu ini sebelum keluar rumah.
ada doa jugak - itupun saya x sempat nak recall. doa itu untuk elak dari fitnah dajjal

saya search doa tersebut...antaranya yang ini...mungkin doa lain, tapi boleh jugalah klu nak amal yang ini...sama2 kita amal ya:-) Mohon berlindung dari DIA.

Ertinya : Ya Allah, aku berlindung kepada Mu dari siksa kubur, dari siksa neraka jahannam, dari fitnah hidup dan mati, dan dari fitnah dajjal

Amalkan jugak baca surah Al-Khafi setiap pagi jumaat, sekurang2 10 ayat yang pertama...itu pun untuk mengelak dari fitnah dajjal juga.

p/s betulkan  saya sekiranya saya silap ya.

3 comments:

insan marhaen said...

Cuma hafal doa makan dan doa buka puasa jer...

:-(

shaliza said...

Pak IM; Takper, Allah faham apa saja niat & bicara kita...yang penting berdoa padaNya.

Najib Ariyan said...

terima kasih sharing... takut kan fitnah dajjal... sekarang ni pun fitnah besar tu dah bermula... tunggu je lah kemuncaknya...

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi